اینفانتینو: فیفا، سوپرلیگ اروپا را تایید نمی‌کند/ کاملاً از یوفا حمایت می‌کنیم

  • آرشیو
  • سه شنبه ۳۱ فروردین ۱۴۰۰ ۱۷:۰۷
    کد خبر :803656
اینفانتینو: فیفا، سوپرلیگ اروپا را تایید نمی‌کند/ کاملاً از یوفا حمایت می‌کنیم

رئیس فیفا به باشگاه‌هایی که قصد شرکت در سوپرلیگ اروپا را دارند، هشدار داد که منتظر عواقب اقدامات خود باشند.

اینفانتینو، رئیس فدراسیون جهانی فوتبال (فیفا) امروز (سه‌شنبه) با حضور در کنگره یوفا در واکنش به تشکیل سوپرلیگ اروپا توسط ۱۲ باشگاه بزرگ قاره سبز گفت: در فیفا ما تنها و به شدت می‌توانیم با شکل‌گیری سوپرلیگی که کارکردی انحصاری دارد و در مسیر جدایی از نهاد‌های فعلی است، مخالفت کنیم. بدون شک فیفا چنین چیزی را تایید نمی‌کند و به طور کامل از یوفا حمایت می‌کند.

وی افزود: چیز‌های زیادی هستند که می‌توان از آن طریق به سود مالی کوتاه مدت رسید. مردم باید خیلی دقیق فکر کنند. باشگاه‌های مد نظر باید به سهامداران و هواداران خود که در ایجاد فوتبال امروز اروپا کمک کرده‌اند، فکر کنند. این وظیفه من و وظیفه همه ما است که از الگوی ورزشی اروپا، مسابقات باشگاهی و تیم‌های ملی محافظت کنیم. اگر این باشگاه‌ها تصمیم بگیرند که راه خودشان را بروند، باید با انتخاب خود زندگی کنند.

رئیس فیفا در پایان خاطرنشان کرد: آن‌ها یا در تورنمنت‌های تحت‌ نظر فیفا و یوفا سهیم هستند یا خیر؛ نمی‌توانند به صورت نصفه و نیمه داخل و خارج از رقابت های مورد حمایت باشند. وظیفه من نجات فوتبال است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس باشگاه رئال مادرید و رئیس سوپرلیگ اروپا در گفت‌وگو با برنامه تلویزیونی «ال‌چیرینگیتو» اسپانیا درباره دلایل موافقت این باشگاه و ۱۱ باشگاه دیگر بزرگ قاره سبز برای حضور در سوپرلیگ اروپا گفته است: سوپرلیگ برای ثروتمندان نیست؛ بلکه برای نجات فوتبال است. اگر شرایط کنونی ادامه یابد، فوتبال ناپدید می‌شود و تا سال ۲۰۲۴ ما دیگر مرده‌ایم. این تنها راه نجات همه است؛ باشگاه‌های بزرگ، متوسط و کوچک!

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید