اینترنت ماهواره ای آمازون به فضا پرتاب شد

    کد خبر :1025575
آمازون

طبق گفته اتحاد پرتاب یونایتد، اولین پرتاب ماهواره آمازون موفقیت آمیز بود. موشک Atlas V سازنده هوافضا روز جمعه دو ماهواره اول پروژه کویپر را به مدار پایین زمین برد. این ماموریت که Protoflight نام دارد، از ایستگاه نیروی فضایی کیپ کاناورال در فلوریدا پرتاب شد.

بازتاب-آمازون مدتی است که روی پروژه کویپر، ایده اینترنت ماهواره‌ای شبیه استارلینک کار می‌کند. پیشتر برنامه‌ریزی شده بود که نمونه‌های اولیه را تا پایان سال گذشته ارائه کند. این شرکت Protoflight را به عنوان یک فرصت یادگیری کلیدی می‌بیند و به آن فرصتی می‌دهد تا داده‌های دنیای واقعی را از فضا ثبت و آن را به یافته‌های آزمایش‌های آزمایشگاهی و میدانی اضافه کند.

آمازون انتظار دارد بینش بیشتری در مورد نحوه عملکرد شبکه در زمین و فضا به دست آورد. این همچنین آزمایشی از عملیات پردازش، پرتاب و ماموریت ماهواره است. پس از پایان ماموریت، آمازون به طور فعال هر دو ماهواره را قبل از سوختن در جو از مدار خارج خواهد کرد.

آمازون

 

راجیو بادیال، معاون فناوری پروژه کویپر، گفت:

 ما آزمایش‌های گسترده‌ای را اینجا در آزمایشگاه انجام داده‌ایم و در طراحی ماهواره‌مان اعتماد زیادی داریم، اما هیچ جایگزینی برای آزمایش در مدار وجود ندارد. این اولین باری است که آمازون ماهواره‌ها را در فضا قرار می‌دهد و ما بدون در نظر گرفتن نحوه انجام ماموریت، باید دانش بیشتری کسب کنیم.

آمازون می‌گوید که هدف پروژه کویپر ارائه پهنای باند سریع و مقرون به صرفه به جوامعی که در سراسر جهان خدماتی دریافت نمی‌کنند است. این شرکت قصد دارد تا بیش از 3200 ماهواره را طی شش سال آینده پس از کسب تاییدیه FCC مستقر کند و نمونه‌های اولیه KuiperSat-1 و KuiperSat-2 اولین آنها هستند. انتظار می‌رود ماهواره‌های تولیدی را در نیمه اول سال 2024 پرتاب و تا پایان سال آینده آزمایش‌های بتا را با برخی از مشتریان آغاز کند.

باید دید آیا آمازون می‌تواند از اسپیس ایکس پیشی گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید