ایمپلنت فوری تحت بیهوشی چگونه است؟

    کد خبر :894320

وقتی نوبت به تعویض و پیدا کردن جایگزینی برای دندان می رسد، ایمپلنت های دندانی اغلب انتخاب ترجیحی دندانپزشکان محسوب می شوند، زیرا دندان های شما را نسبت به سایر روش های درمانی (در مقایسه با پروتزها و بریج ها) به شکل سابق خود نزدیک می کند. یکی از مزایای کاشت ایمپلنت فوری تحت بیهوشی این است که نگهداری از ایمپلنت های دندان آسان است و نقش مهمی در جلوگیری از تحلیل رفتن استخوان فک دارد.

اگر دندان هایتان از دست رفته است، ایمپلنت های دندانی می توانند کیفیت زندگی و سلامت دهان و دندان شما را به میزان قابل توجهی بالا ببرند و اعتماد به نفس خوبی را برای بیمار هنگام غذا خوردن یا لبخند زدن ایجاد می کنند. این درمان دندانپزشکی که به دلیل پوسیدگی دندان، بیماری لثه یا آسیب دیدگی دندان، دچار از دست دادن دندان شده اند ، تغییر ایجاد کرده است.

چرا ایمپلنت فوری با بیهوشی بهتر است؟

برخی از افراد به دلیل ترس از دندانپزشکی سراغ دندانپزشکی و رفع ایراد دندان های خود نمیروند. اما امروزه دندانپزشکان برای درمان دندان درد از داروهای آرام بخش  و نیز گاهی برای کاشت ایمپلنت از ایمپلنت با بیهوشی استفاده میکنند. کادردرمانی کلینیک دندانپزشکی گلزار با سابقه ای نزدیک به 20 سال در زمینه خدمات دندانپزشکی با معاینه دهان و دندان بیمار تصمیم می‌گیرند ایمپلنت با بیهوشی انجام دهد یا خیر. استفاده از داروهای آرام بخش به سن و سال بیمار و نیز وضعیت جسمانی مراجعه کننده بستگی دارد.

اکنون اکثر دندان پزشکان برای اینکه بیمار کوچکترین دردی را حس نکند از داروی آرام بخش استفاده میکنند. از این دارو برای جراحی هایی دشوارتر یا ساده مانند ایمپلنت دندان و جرم گیری استفاده می شود. استفاده از داروهای آرام بخش باعث میشود نه تنها فرد احساس درد نکند بلکه برای کسانی که از دندانپزشکی واهمه دارند نیز کارساز است.

از مزایای ایمپلنت با بیهوشی میتوان به این نکات اشاره کرد که فرد از درد زیاد دندانپزشکی فارغ میشود. دیگر ترس و دلهره از عملیات دندانپزشکی که گاهی منجر به ایجاد استرس و عصبی شدن فرد میشد، را ندارد. معمولا برای عملیات دندانپزشکی از داروی بیهوشی استفاده میکنند. در بعضی موارد خاص نیاز به اتاق عمل و بیهوشی کامل است که این کار با نظارت متخصص بیهوشی صورت می گیرد.

ایمپلنت بیهوشی برای چه کسانی مناسب هست؟

برای کودکان نیز می توان از ایمپلنت فوری استفاده کرد اما تحت شرایطی که ابتدا باید توسط پزشک معاینه شود تا رشد استخوان فک کامل باشد و سپس استفاده از خدمات ایمپلنت مانعی نداشته باشد.

دسته دومی که در شرایط خاص می توانند ایمپلنت بسازند افراد دیابتی هستند که در صورت کنترل دیابت این افراد پس از انجام آزمایشات و معاینات مختلف توسط پزشک می توانند از خدمات ایمپلنت استفاده کنند.

دسته سوم افرادی هستند که سیگار و قلیان می کشند این افراد باید مراقب باشند که سیگار و قلیان باعث عفونت در ناحیه کاشت شده و در بسیاری از موارد دوره پوستی زخم را به تاخیر می اندازد زیرا در حین پیوند هرگز سیگار و قلیان نکشند. بین استخوان فک و ایمپلنت استفاده نمی شود.

 

 

 

 

 

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید