ایلان ماسک و تاسیس شرکت هوش مصنوعی

    کد خبر :987997
ایلان ماسک

ایلان ماسک یک کارآفرین و ثروتمند معروف است که در ایجاد چندین شرکت موفق نقش داشته است. اولین سرمایه‌گذاری او Zip2 بود، یک شرکت نرم‌افزاری که در سال 1995 تأسیس شد و فهرست‌های تجاری آنلاین و راهنمای شهری را برای روزنامه‌ها ارائه می‌کرد.

بازتاب-در سال 1999، ماسک Zip2 را تقریباً 300 میلیون دلار فروخت و در ادامه X.com را تأسیس کرد، یک شرکت پرداخت آنلاین که بعداً به PayPal تبدیل شد. پی پل در سال 2002 به قیمت بیش از 1 میلیارد دلار به eBay فروخته شد و ماسک از درآمد خود برای راه اندازی SpaceX، یک شرکت خصوصی اکتشاف فضایی، در سال 2002 استفاده کرد.

در سال 2004، ماسک همچنین تسلا را تأسیس کرد، یک شرکت تولیدکننده خودروهای الکتریکی که از آن زمان به یک شرکت پیشرو تبدیل شد. این نخبه تجاری آخرین حرکت او خرید توئیتر غول رسانه‌های اجتماعی بود که به قیمت 44 میلیارد دلار خریداری شد. اکنون گزارش‌ها حاکی از آن است که ایلان ماسک یک شرکت جدید هوش مصنوعی را تاسیس کرد.

ایلان ماسک

هفته گذشته، خبری منتشر شد مبنی بر اینکه ایلان ماسک خرید بزرگ از حدود 100000 پردازنده گرافیکی انجام داد. مشخص بود که میلیاردر روی یک چیز قابل توجه مشغول کار است و این خبر نیز موضوع را تایید می‎کند. گزارش‌های اخیر از وال استریت ژورنال و فایننشال تایمز نشان می‌دهد که ماسک یک شرکت هوش مصنوعی جدید به نام X.AI Corp تاسیس کرد. بر اساس پرونده های دولتی که توسط منابع کشف شد، شرکت جدید در نوادا ثبت شد. ماسک که به خاطر علاقه‌اش به حرف X شناخته می‌شود، حتی نام توییتر را به X Corp تغییر داد.

حال پیدا نیست برنامه این فرد چالش برانگیز چیست و چه افکاری در سر می‌پروراند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید