ایلان ماسک به دنبال ساخت یک آرمان شهر در نزدیکی تگزاس

    کد خبر :981621
آرمان شهر

ایلان ماسک کارآفرین مطرح قصد دارد بزودی در نزدیکی تگزاس یک آرمان شهر ایجاد کند. شهری اختصاصی که احتمالا کارکنان تسلا، اسپیس ایکس و برخی شرکت‌های دیگر ماسک در آن سکونت خواهند داشت.

بازتاب-به گفته وال استریت ژورنال نام این آرمان شهر احتمالا Snailbrook خواهد بود. در واقع وال استریت ژورنال افزود که طرح‌هایی را برای ساخت 110 خانه در کنار تأسیسات Boring و SpaceX در Bastrop County نشان می‌دهد. این گزارش بیان می‌کند که کارمندان Boring در سال گذشته برای درخواست مسکن دعوت شدند و انتظار می‌رود اجاره خانه‌های دو یا سه خوابه از حدود 800 دلار در ماه شروع شود. متوسط اجاره بها در نزدیکی Bastrop حدود 2200 دلار در ماه است، بنابراین کارگران نرخ‌هایی کمتر از بازار می‌پردازند.

با این حال، کارمندانی که در شهر زندگی می‌کردند بیشتر به ماسک وابسته هستند. علاوه بر اینکه از کسب و کارش حقوق می گیرند، به او اجاره می‌دهند. این گزارش خاطرنشان می‌کند که اگر از Boring اخراج شوند یا از شرکت خارج شوند، 30 روز فرصت دارند خانه را ترک کنند. مدیران اجرایی در مورد دعوت از کارگران دیگر شرکت‌های ماسک برای درخواست مسکن Snailbrook نیز بحث شده و کارخانه گیگافکتوری تگزاس تسلا حدود 30 دقیقه با ماشین از شهر باستروپ فاصله دارد.

سوابق موجود نشان می‌دهد که موجودات در مدار ماسک در چند سال گذشته حداقل 3500 هکتار زمین را در منطقه آستین ربوده‌اند. سال گذشته، ماسک، طراح معماری او، دوست  سابق گریمز و سال گذشته چندین بار درباره ایده‌های این شهر بحث کردند، اگرچه هیچ چیزی از آن مذاکرات نهایی نشد.

در همین حال، ساکنان اطراف نگرانی‌هایی را در مورد اثرات زیست‌محیطی این پروژه‌ها مطرح کرده‌اند. همانطور که ژورنال اشاره می‌کند، بورینگ درخواست تخلیه 140000 گالن فاضلاب صنعتی در روز را به رودخانه کلرادو داده است. همچنین نگرانی‌هایی در مورد اینکه چگونه آزمایش ماشین‌های تونل زنی Boring ممکن است بر آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها تأثیر بگذارد ابراز شده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید