ایلان ماسک از داده های عمومی کاربران استفاده می کند

    کد خبر :1018966
ایلان ماسک

هفته گذشته مشخص شد که ایلان ماسک مدیرعامل ایکس از داده‌های عمومی کاربران این پلتفرم شبکه اجتماعی استفاده می‌کند و یک رسوایی برای وی بود.

بازتاب-  اکنون، یک سیاست حفظ حریم خصوصی که به‌تازگی منتشر شده، نشان می‌دهد که X از این داده‌ها، همراه با سایر اطلاعات شخصی جمع‌آوری‌شده، برای آموزش مدل‌های هوش مصنوعی استفاده خواهد کرد، همانطور که در ابتدا توسط Alex Ivanovs در Stackdiary مشاهده شد. خط مشی حفظ حریم خصوصی به وضوح نشان داده که این شرکت قصد دارد از اطلاعات جمع‌آوری شده خود به همراه هرگونه داده در دسترس عموم برای کمک به آموزش الگوریتم‌های یادگیری ماشین استفاده کند.

در پست حفظ حریم خصوصی آمده است:

ما ممکن است از اطلاعاتی که جمع‌آوری می‌کنیم و اطلاعات در دسترس عمومی برای کمک به آموزش مدل‌های یادگیری ماشین یا هوش مصنوعی خود برای اهداف ذکر شده در این خط‌مشی استفاده کنیم.

ماسک این تغییر را تایید کرده، اما خاطرنشان می‌کند که فقط اطلاعات در دسترس عموم جمع‌آوری می‌شود، و نه DM یا هر چیز خصوصی. X دیگر بازوی مطبوعاتی ندارد، بنابراین هیچ راهی واقعی برای بدست آوردن اطلاعات دقیق‌تر در مورد اینکه چه داده‌ها و اطلاعاتی جمع‌آوری می‌شود و دقیقاً برای چه چیزی استفاده می‌شود، وجود ندارد.

 

ایلان ماسک

 

X هیچ جاه‌طلبی عمومی هوش مصنوعی ندارد، اما مالک آن، ایلان ماسک، از چنین مسئله‌ای برخوردار است. او اخیراً شرکتی به نام xAI راه‌اندازی کرده که هدف آن «درک ماهیت واقعی جهان» است، بنابراین شاید داده‌های بیومتریک و اطلاعات مرتبط شما برای پیشبرد این هدف عالی و کاملاً قابل دستیابی استفاده شود.

گزینه دیگری برای جایی که این داده ها استفاده می‌شوند وجود دارد. ماسک پیشتر جاه طلبی خود را برای رقابت با Linkedin اعلام کرد و اظهار داشت که سایت استخدامی “تخریب کننده” است و نسخه X “جذاب” خواهد بود. به طوری که مجموعه سوابق شغلی و تحصیلی را از پایگاه کاربری توضیح می‌دهد. در نهایت، گزینه سوم برای کسب سود است. با این حال، هیچ مدرکی برای اشاره به آن وجود ندارد، به غیر از این که یک رویه استاندارد در دنیای رسانه‌های اجتماعی است. در گذشته، توییتر عمدتاً از داده‌های جمع‌آوری‌شده کاربران برای منافع خود استفاده می‌کرد، نه اشخاص ثالث.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید