ایرپادز نسل بعدی قابلیت باز کردن قفل آیفون از راه دور دارد

    کد خبر :883751

تاکنون شاهد روش‌های بیومتریک فراوانی در گوشی‌های هوشمند برای تشخیص هویت بوده‌ایم. از حسگر اثر انگشت گرفته تا قابلیت تشخیص چهره و یا حتی اسکن مردمک چشم در گوشی‌های سامسونگ. با این‌حال اپل حالا قصد دارد از یک فناوری جدید در ایرپادهای آینده خود استفاده کند. آیا Ear ID به زودی به ایرپادها خواهد آمد؟

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_گفتنی است اپل هنوز از چنین قابلیتی به‌صورت رسمی خبر نداده است. با این‌حال اخیراً پتنتی توسط اپل ثبت شده که «شناسایی کاربر با استفاده از هدفون» نام دارد. در این پتنت به فناوری اشاره شده که می‌تواند با ارسال و دریافت امواج صوتی، شکل گوش درونی کاربر را تشخیص داده و از آن برای تشخیص هویت استفاده کند. به زبان ساده مهندسان می‌توانند با ایرپاد یک نقشه مجازی از ساختار گوش شما تهیه کرده و برای تأیید هویت کاربر استفاده کنند.

در مرحله بعد یک امتیاز مشابهت با مقایسه نقشه گوش ثبت شده از قبل و جدید به دست می‌آید که اگر به میزان دقت خاصی برسد گوشی آنلاک خواهد شد. دو مهندسی که روی این پروژه کار می‌کنند Jun Gong و Gierad Laput هستند. مشکلی که این دو مشغول کار کردن روی آن هستند احتمال درز اطلاعات از هدفون به گوشی یک فرد ناشناس است. وقتی هدفونی به Ear ID مجهز باشد بایستی اطلاعاتی از گوش را اسکن کرده و به گوشی ارسال کند. با این‌حال از آن‌جا که هر فردی می‌تواند ایرپاد شما را برداشته و استفاده کند ممکن است حریم شخصی از این نظر به خطر بیفتد.

گفتنی است اپل همچنین روی اضافه کردن سنسورهای سلامتی به ایرپاد کار می‌کند. به این ترتیب این دو فناوری می‌توانند مکمل یکدیگر باشند تا ایرپاد شما بتواند هم ضربان قلبتان را اندازه بگیرد و هم از آن برای آنلاک کردن گوشی استفاده کنید.

همان‌طور که می‌دانید صرفاً ثبت کردن یک پتنت به معنای استفاده از آن در یک محصول واقعی نیست. به این ترتیب شاید Ear ID هیچ‌گاه به واقعیت تبدیل نشود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید