ایران و رومانی بر توسعه همکاری های علمی و آموزشی تاکید کردند

    کد خبر :166979

سفیر کشورمان در بخارست و وزیر آموزش و پرورش و تحقیقات علمی رومانی روز چهارشنبه در نشستی ضمن گفت و گو در باره راه های گسترش همکاری های علمی و آموزشی، بر توسعه و افزایش مراودات پژوهشی و تحقیقاتی علمی بین دو کشور تاکید کردند.

‘حمید معیر’ در ملاقات با ‘لیوب پوپ’ ضمن اشاره به روابط تاریخی و دیرینه دو کشور به ویژه در زمینه های علمی و آموزشی گفت: یادداشت تفاهم های متعددی بین دانشگاه های دو کشور در سال جاری منعقد شده است و اصلاحات ارائه شده در ارتباط با برنامه مبادلات فرهنگی در جریان برگزاری کمیسیون مشترک دو کشور در بهمن ماه سال جاری نهایی و به امضا طرفین خواهد رسید.
وی افزود: ایران از نظر علمی در منطقه رتبه اول و در سطح جهانی رتبه شانزدهم و از نظر رشد و شتاب علمی در رتبه دوم جهانی قرار دارد. بنابراین ظرفیت بسیار مناسبی برای همکاری های آموزشی و علمی میان دو کشور و برگزاری سمینارهای مشترک علمی وجود دارد.
لیویو پوپ وزیر آموزش و پرورش و تحقیقات علمی رومانی نیز در این دیدار با اشاره به پیشرفت های علمی جمهوری اسلامی ایران و برنامه مبادلات فرهنگی علمی فیمابین دو کشور خواستار توسعه همکاری های علمی، آموزشی و پژوهشی فیمابین گردید و این گونه همکاری ها را زمینه ای برای ایجاد روابط در بخش های دیگر دانست.
به گزارش ایرنا،همچنین در این دیدار مسائل مربوط به همکاری های مشترک در راستای افزایش مراودات علمی و پژوهشی مورد بحث و بررسی قرار گرفت و در پایان سفیر کشورمان مسائل مربوط به بورسیه های دانشگاهی میان طرفین را مورد گفت و گو قرار داد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید