ایران ذخایر اورانیوم غنی‌ شده خود را کاهش داد

    کد خبر :1019271
ایران ذخایر اورانیوم غنی‌ شده

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایران حتی پس از رقیق کردن مقداری از ذخایر اورانیوم غنی‌ شده میزان ذخایر بیش از ۱۸ برابر بیشتر از حد مجاز توافق سال ۲۰۱۵ است.

طبق گزارش محرمانه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که روز دوشنبه به رویت خبرگزاری فرانسه رسیده است، ایران در ماه‌های اخیر ذخایر اورانیوم غنی‌شده خود را کاهش داده است.

این ذخایر تا ۱۹ ماه اوت به ۳۷۹۵.۵ کیلوگرم رسید که نسبت به ماه مه [ماه قبل آن] ۹۲۹ کیلوگرم کاهش داشت. با این حال این میزان ذخایر بیش از ۱۸ برابر بیشتر از حد مجاز توافق سال ۲۰۱۵ است.

حدود سه هفته پیش روزنامه آمریکایی وال‌استریت ژورنال در مطلبی نوشته بود که تهران تولید اورانیوم غنی شده در سطح نزدیک به استفاده نظامی را به شکل قابل توجهی کاهش داده است. طبق این گزارش مقامات بر این باورند که ایران غنی‌سازی اورانیوم با درجه تسلیحاتی را کند کرده و مقدار کمی از ذخایر خود را کاهش داده است.

وال استریت ژورنال به نقل از منابع خود نوشته بود که ایران در هفته‌های اخیر مقدار کمی از ذخایر اورانیوم ۶۰ درصد خود را رقیق کرده و میزان آن را هم کاهش داده است.

طبق گزارش وال استریت ژورنال، ایران حتی پس از رقیق کردن مقداری از ذخایر خود همچنان مواد کافی برای ساخت سلاح هسته‌ای در اختیار دارد.

محمد اسلامی، رئیس سازمان انرژی اتمی ایران پیش از این در واکنش به این گزارش پاسخ روشنی نداد و تنها گفت که روند غنی‌سازی اورانیوم در ایران طبق قانون مجلس پیش می‌رود.

 عصر ایران

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید