ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

  • آرشیو
  • سه شنبه ۲۶ مرداد ۱۴۰۰ ۱۰:۴۳
    کد خبر :837085
ایران در پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو

ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری ایران در حالی به پارالمپیک ۲۰۲۰ توکیو اعزام می‌شوند که امیدوارند درخشش دوره‌های قبلی را تکرار کنند.

بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو در حالی از روز سه‌شنبه 2 شهریور ماه با برگزاری مراسم افتتاحیه آغاز می‌شود که کاروان ورزشی ایران با حضور 62 ورزشکار در 10 رشته راهی ژاپن می‌شود. یکی از رشته‌های اعزامی ایران، پاراوزنه‌برداری است؛ رشته‌ای که امیدواری بسیار زیادی به موفقیت ورزشکارانش در این دوره از بازی‌ها وجود دارد.

* اعزام 5 ورزشکار به توکیو

در این دوره از بازی‌های پارالمپیک، تیم وزنه‌برداری ایران با پنج ورزشکار به نام‌های امیر جعفری، روح‌الله رستمی، سامان رضی، سیدحامد صلحی‌پور و منصور پورمیرزایی شرکت می‌کند. ضمن اینکه علی‌اصغر رواسی به‌عنوان سرمربی و علی فخرآور به‌عنوان مربی در کنار این تیم حضور دارند.

* هشتمین حضور و تلاش برای تداوم درخشش

رشته وزنه‌برداری از سال 1984 وارد پارالمپیک شد و ایران نیز نخستین نماینده‌اش در این رشته را در سال 1988 به سئول اعزام کرد که البته مدالی به دست نیامد. پس از غیبت در پارالمپیک 1992 بارسلون، پاراوزنه‌برداری ایران از 1996 آتلانتا به بعد همواره پای ثابت حضور در پارالمپیک و همچنین مدال‌آوری بوده است. در زیر نگاهی به آمار ملی‌پوشان ایران از پارالمپیک 1996 به بعد می‌اندازیم:

– پارالمپیک 1996 آتلانتا/ اعزام شش وزنه‌بردار/ کسب یک مدال نقره و دو برنز/ اسامی مدال‌آوران: فریدون کریمی‌پور (نقره) و الله‌بخش اکبری و زینال سیاوشانی (برنز)

– پارالمپیک 2000 سیدنی/ اعزام هشت وزنه‌بردار/ کسب یک مدال طلا، سه نقره و یک برنز/ اسامی مدال‌آوران: امرالله دهقانی (طلا)، فریدون کریمی‌پور، سعید بافنده و منصور دیماسی (نقره) و الله‌بخش اکبری (برنز)

– پارالمپیک 2004 آتن/ اعزام 9 وزنه‌بردار/ کسب دو طلا و سه برنز/ اسامی مدال‌آوران: مرتضی دشتی و کاظم رجبی (طلا) و حمزه محمدی، غلامحسین چلتوک‌کار و رضا برومند (برنز)

– پارالمپیک 2008 پکن/ اعزام هفت وزنه‌بردار/ کسب دو مدال طلا، دو نقره و یک برنز/ اسامی مدال‌آوران: حمزه محمدی و کاظم رجبی (طلا)، مجید فرزین و علی حسینی (نقره) و علی صادق‌زاده (برنز)

– پارالمپیک 2012 لندن/ اعزام هشت وزنه‌بردار/ کسب چهار مدال طلا، یک نقره و یک برنز/ اسامی مدال‌آوران: نادر مرادی، علی حسینی، مجید فرزین و سیامند رحمان (طلا)، روح‌الله رستمی (نقره) و علی صادق‌زاده (برنز)

– پارالمپیک 2016 ریو/ اعزام شش وزنه‌بردار/ کسب دو مدال طلا و یک برنز/ اسامی مدال‌آوران: سیامند رحمان و مجید فرزین (طلا) و علی صادق‌زاده (برنز)

– پارالمپیک 2020 توکیو/ اعزام پنج وزنه‌بردار/ کسب ؟ مدال/ اسامی مدال‌آوران ؟

* جای خالی سیامند رحمان

بازی‌های پارالمپیک 2020 توکیو یک جای خالی بزرگ دارد. سیامند رحمان قوی‌ترین ورزشکار معلول تاریخ در حالی که هدف‌گذاری‌اش ثبت یک رکورد جاودانه در توکیو بود، اما اجل مهلتش نداد تا این دوره از بازی‌ها بدون حضور او برگزار شود. حالا در دسته فوق‌سنگین قرار است منصور پورمیرزایی حضور داشته باشد. قطعاً پورمیرزایی به رکورد سیامند نخواهد رسید، اما همه تلاش خود را خواهد کرد تا با کسب مدال طلا، اجازه ندهد که عنوان قهرمانی در این دسته از دست ایران برود.

* زمان رقابت ملی‌پوشان پاراوزنه‌برداری در توکیو

به گزارش تسنیم، نخستین ملی‌پوش پاراوزنه‌برداری ایران که رقابتش را در توکیو برگزار می‌کند، امیر جعفری ورزشکار توانمند و خوش‌چهره دسته 65 کیلوگرم است و این امیدواری وجود دارد که او با مدالی خوش‌رنگ، چراغ‌ مدال‌آوری تیم پاراوزنه‌برداری را روشن کند.

برنامه رقابت ملی‌پوشان ایران به شرح زیر است: (ساعت ذکر شده به وقت تهران است)

* امیر جعفری – دسته 65 کیلوگرم – جمعه 5 شهریور – ساعت 14

* روح‌الله رستمی – دسته 80 کیلوگرم – شنبه 6 شهریور – ساعت 14

* حامد صلحی‌پور – دسته 97 کیلوگرم – یکشنبه 7 شهریور – ساعت 14

* سامان رضی – دسته 107 – کیلوگرم – دوشنبه 8 شهریور – ساعت 6:30 صبح

* منصور پورمیرزایی – دسته 107+ کیلوگرم – سه‌شنبه 8 شهریور – ساعت 14

امیر جعفری

روح‌الله رستمی

حامد صلحی‌پور


سامان رضی

منصور پورمیرزایی

علی‌اصغر رواسی (پیراهن نارنجی) و علی فخر‌آور (پیراهن صورتی)

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید