ایران در صادرات محصولات نانویی موفق بوده است

    کد خبر :399097

دبیر ستاد توسعه فناوری نانو با تاکید بر حفظ کیفیت محصولات نانویی که صادر می شود، گفت: ایران در صادرات محصولات نانویی موفق بوده است.

به گزارش بازتاب به نقل از ستاد توسعه فناوری نانو، دکتر سعید سرکار در بیست‌ودومین سالروز ملی صادرات به تشریح وضعیت صادرات ایران در حوزه فناوری‌نانو پرداخت و با تاکید بر موفق بودن برنامه صادرات محصولات نانویی ایران گفت: طی سال‌های اخیر شاهد صادرات محصولات دانش‌بنیان در حوزه فناوری‌نانو بودیم که حجم صادرات این محصولات در حال افزایش است.

وی درباره توسعه بازار محصولات نانویی گفت: چندی پیش خط تولید نانوالیاف را در کشور کره‌جنوبی راه‌اندازی کردیم. چینی‌ها پس از مشاهده عملکرد این خط تولید، به این فناوری علاقه‌مند شدند و قراردادی برای فروش ده دستگاه نیز با آنان به امضاء رسید.

وی در ادامه بر حفظ کیفیت محصولات صادراتی تاکید کرد و گفت: ما اگر محصولی را به خارج از کشور صادر می‌کنیم این محصول معرف نام ایران است، بنابراین باید مراقب کیفیت محصول باشیم. حفظ کیفیت تمام محصولات صادراتی ضروری است چرا که هر محصول ایرانی نماینده کشور ایران است.

دبیرستاد توسعه فناوری‌نانو درباره تسهیل صادرات گفت: ما در کشور چین چهار دفتر راه‌اندازی کردیم که این دفاتر به ما در صادرات کمک شایانی کرده است.

وی ادامه داد: حجم صادرات محصولات نانویی در سال ۹۶، قریب به ۶۲.۴ میلیون دلار بوده که این رقم در سال ۹۵، بیش از ۳۶.۵ میلیون دلار بوده‌است. در سال گذشته، ۴۹ کشور میزبان محصولات نانوی ایرانی بوده‌اند که از جمله این کشورها می‌توان به آلمان، ایتالیا، استرالیا، سوئیس، سوئد، آمریکا، کانادا، چین و کره‌جنوبی اشاره کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید