ایجاد مراکز تحقیقات بالینی در بیمارستان ها

    کد خبر :198878

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از ایجاد مراکز تحقیقات بالینی در بیمارستان های تحت پوشش این دانشگاه خبر داد.

دکتر محمد آقاجانی صبح شنبه در مراسم رونمایی از نقشه ژنوم مرجع ایرانیان اظهار داشت: این دانشگاه هزار و ۴۰۰ عضو هیات علمی به همراه ۷۰ مرکز تحقیقاتی و ۵ پژوهشکده دارد که تلاش می کند با تربیت نیروی انسانی کارآمد در حوزه پزشکی و تحقیقاتی نقش اثرگذاری در ارتقای سلامت مردم داشته باشد.

وی با بیان این مطلب که دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی توانسته رتبه دوم تحقیقات و فناوری را در بین دانشگاه های کشور کسب کند، تاکید کرد: در دوره جدید این دانشگاه راهبردهایی را در جهت توسعه تحقیقات در حوزه پزشکی تعریف و تبیین کرده ایم.

به گفته آقاجانی، ارتقا سلامت مردم و افزایش رفاه اجتماعی به همراه خلق ثروت از جمله اهداف تعریف شده در راهبردهای جدید این دانشگاه است.

وی همچنین بر ضرورت افزایش همکاری های بین المللی و عمق بخشیدن به پژوهش های پزشکی تاکید کرد و گفت: توجه خاص به اقتصاد سلامت در تحقیقات پزشکی از اهمیت خاصی در برنامه های این دانشگاه برخوردار است.

وی با اشاره به افزایش شیوع بیماری های غیرواگیر و محدودیت های منابع در حوزه سلامت کشور اظهار داشت: ما به دنبال انجام این تکلیف هستیم که اقتصاد سلامت را در کارهای پژوهشی و تحقیقاتی دنبال کنیم.

آقاجانی توجه به شرکت های دانش بنیان و ایجاد مراکز تحقیقات بالینی در بیمارستان ها را مورد اشاره قرار داد و گفت: نقشه ژنوم کمک به غربالگری و تشخیص به هنگام بیماری ها و همچنین تولید داروهای بیماری های ژنتیکی کمک خواهد کرد.

به گزارش مهر، آقاجانی با بیان این مطلب که بیش از ۵ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت استان تهران تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی این دانشگاه قرار دارند، بر ضرورت ارتقای سلامت مردم با توجه به برنامه هایی که در این دانشگاه تعریف شده است تاکید کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید