اگر واکسیناسیون نبود تعداد فوتی‌ها ۵۰۰ نفر می‌رسید/ واکسن مشاغل پرخطر و افراد بالای ۴۰ سال تا پایان مهر

    کد خبر :830317
اگر واکسیناسیون نبود تعداد فوتی‌ها ۵۰۰ نفر می‌رسید

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا از واکسینه شدن مشاغل پرخطر و افراد بالای ۴۰ سال تا پایان مهر خبر داد.

علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با حضور در برنامه گفتگوی ویژه خبری به تشریح جدیدترین خبر‌ها از سویه‌های جدید کرونا و واکسیناسیون پرداخت.

رئیسی با اشاره به اینکه نباید همه مسائل را به گردن بیماری انداخت بلکه باید بسیاری از مسائل را به گردن خودمان بیندازیم اظهار کرد: این ویروس به گونه‌ای است که عوامل متعددی دست به دست هم می‌دهد و سبب جهش آن می‌شود، لذا با صرف نظر از جهش ویروس باید انتظار جهش‌های دیگری را داشته باشیم.

وی با بیان اینکه نکته اصلی این است که آیا نوع برخورد در رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی باید متفاوت باشد، گفت: باید بدانیم که هیچ تفاوتی در نوع رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی وجود ندارد.

به گزارش دانشجو، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه هر وقت شیوه نامه‌های بهداشتی و دستورالعمل‌ها رعایت نشود و تهویه مناسب وجود نداشته باشد و افراد از ماسک استفاده نکنند، بنابراین ویروس با هر قدرتی باعث ابتلا به درگیری بیشتر می‌شود، اظهار کرد: باید این موضوع را بپرسیم که درصد رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در کشور به چه حدی است؟ زمانی که شیوع ویروس بیشتر می‌شود قدرت سرایت ویروس هم بیشتر شده است و لذا باید رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی را به طرز شدیدی دنبال کنیم، طرح مدیریت هوشمند را داریم به طوری که در مناطقی که قرمز اعلام می‌شود، به جز گروه مشاغل یک بقیه گروه‌ها باید تعطیل باشند.

ورود۱۴ میلیون دز واکسن کرونا تاکنون

رئیسی با اشاره به اینکه تاکنون حدود ۱۴ میلیون دز واکسن وارد کرده‌ایم که ۱۰ میلیون دز از سوی هلال احمر وارد کشور شده است گفت: ۱۵ میلیون واکسن در اختیار داریم به طوری که ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار دز را تاکنون توزیع کرده‌ایم.

وی با اشاره به اینکه تا آخر مرداد ماه ۷ میلیون دز واکسن دیگر به دست ما می‌رسد بیان کرد: جمعا تا مرداد ماه ۲۲ میلیون دز واکسن خواهیم داشت،۶۰ میلیون نفر گروه هدف داریم که حتماً باید یک دز واکسن را تا پایان سال جاری دریافت کنند تا آخر امسال همه ۶۰ میلیون نفر را که جز گروه هدف هستند را واکسینه خواهیم کرد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه ماهانه بر روی ۷تا ۸ میلیون دز واکسن تولید داخل می‌توانیم حساب باز کنیم گفت: از شهریورماه خط صنعتی به راه می‌افتاد به طوری که این میزان حداقل دو برابر می‌شود.

رئیسی با اشاره به اینکه ماهانه به طور میانگین از شهریورماه ۷ تا ۱۰ میلیون دز واکسن به دست ما می‌رسد افزود: مردم خیالشان راحت باشد که تا پایان امسال حتماً همه گروه‌های هدف یک دوز واکسن را دریافت خواهند کرد، اگر این تفکر در سطح دنیا باشد که ۷۰ درصد مردم حتی یک دز واکسن را دریافت کنند حتماً زنجیره بیماری قطع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه اگر بگوییم که در دنیا یک نوع واکسن وجود دارد که فقط ۵۰ درصد اثربخشی دارد این نوع از واکسن می‌تواند ۷۰ درصد ایمنی ایجاد کند و حتی زنجیره بیماری را قطع خواهد کرد، اگر جمعیت زیادی واکسینه شوند حتماً بر سویه‌های مختلف تاثیر گذار خواهد بود.

رئیس ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه باید واکسن را تزریق کنیم ادامه داد: تا زمانی که پاندمی قطعی نشده باید همواره از ماسک استفاده کنیم، کشور‌هایی که واکسیناسیون بالا داشتند، دوباره به بیماری مبتلا شدند.

او با اشاره به اینکه تزریق واکسن ۹۰ درصد شانس ادامه زندگی را در قبال این ویروس بالا می‌برد بیان کرد: تزریق واکسن ۸۰ درصد شانس بستری در بیمارستان‌ها را کمتر می‌کند.

رئیسی گفت: فردا در خصوص مشاغل پرخطر مانند بانک‌ها، معلم‌ها، دانشجویان، رانندگان وسایل نقیله، تاکسی، اتوبوس، وسایل بین‌شهری مترو، نانوایی‌ها، نیروی انتظامی، مرزبانان، زندانیان و بسیاری از مشاغل دیگر تصمیم‌گیری خواهد شد.

او اضافه کرد: ما هیچ اجباری برای تزریق واکسن نداریم، اما توصیه می‌کنیم کسانی که در معرض خطر هستند حتماً واکسن دریافت کنند.

تا پایان مهر قطعا شاهد روند کاهش ویروس کرونا خواهیم بود

رئیسی با اشاره به اینکه با روندی که ما الان در کشور داریم اواخر مهر قطعا شاهد کاهش مرگ‌ومیر خواهیم بود گفت: تا آخر مهر گروه بالای ۴۰ ساله‌ها واکسینه خواهند شد، یعنی تقریبا ۲۲ میلیون واکسن تزریق خواهد شد، گروه‌های پرخطر و مشاغل پرخطر تا پایان مهر واکسینه کرونایی خواهند شد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به اینکه گروهی از دانشجویان تا آبان ماه و تا پایان آذر ماه همه دانشجویان واکسینه خواهند شد گفت: ما هیچ آزمونی را لغو نمی‌کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید