اگر زیاد پشت‌ میز می‌نشینید، حتما این کارها را انجام دهید

    کد خبر :838790
اگر زیاد پشت‌ میز می‌نشینید، حتما این کارها را انجام دهید

تکان دادن انگشت‌های پا، انجام حرکات کششی و کمی قدم زدن در طول روز در حفظ سلامتی افراد پشت‌میزنشین مفید است.

رواج پیدا کردن کارهایی که نیاز به پشت‌میز نشستن‌های طولانی دارد باعث به خطر افتادن سلامتی می‌شود و عدم فعالیت بدنی امکان ابتلا به بیماری‌های قلبی، دیابت و حتی سرطان روده و یا سینه را افزایش می‌دهد.

در همین راستا نشریه الکترونیک «Intermountain Health care» در مقاله‌ای راهکارهایی را برای حفظ سلامتی و تناسب اندام ارائه داده است.

استراحت کوتاه داشته باشید

اینکه کار شما همراه با نشستن‌های طولانی پشت‌میز کار است، به این معنی نیست که تمام روز به صندلی خود چسبیده باشید. حداقل یک بار در هر ساعت از صندلی خود بلند شوید و راه بروید، از سرویس بهداشتی استفاده کنید، یک نوشیدنی بنوشید و در هر صورت اطمینان حاصل پیدا کنید که مدام در حال نشستن نیستید.

زمان صرف ناهار داشته باشید

نشستن و استراحت در زمان ناهار وسوسه انگیز است، اما تا آماده شدن آن، بدن شما می‌تواند از یک پیاده‌روی کوتاه استفاده کند. نیازی نیست مسیر طولانی را طی کنید تا تاثیرگذار باشد، می‌توانید از همکاران خود دعوت کنید و یک برنامه روزانه برای آن تهیه کنید.

حرکات کششی انجام دهید

شما در هر ساعت به پانزده دقیقه استراحت نیاز دارید. ۳۰ ثانیه بدن خود را کش دهید، انگشتان پای خود را باز و بسته کنید و چند حرکت پرشی انجام دهید. زمان پمپاژ خون شما زیاد طول نمی‌کشد، برای جریان بهتر خون در بدن هر فعالیتی که می‌توانید در این زمان انجام دهید.

پیاده‌روی کنید

در اکثر محیط‌های اداری جلسات در حالت نشسته پشت میزهای بزرگ انجام می‌شود، به جای این نشستن‌های طولانی به گروه خود پیشنهاد دهید برای ارائه ایده‌های خود در محوطه یا حتی دفتر کار قدم بزنید.

برخی از کارها را ایستاده انجام دهید

تا می‌توانید بایستید. کارهایی را که می‌توان ایستاده انجام داد، مانند تماس‌های تلفنی را ایستاده انجام بدهید و سعی کنید حداقل ۳۰ دقیقه نشسته و ۳۰ دقیقه ایستاده باشید.

کمتر از آسانسور استفاده کنید

اگر احساس می‌کنید بیش از حد از آسانسور استفاده می‌کنید سعی کنید پله‌ها را جایگزین آن کنید، یا ماشین را دورتر در پارکینگ قرار دهید تا برای رسیدن به آن مجبور به طی کردن مسیر بیشتری باشید. حرکت‌های کوچک می‌تواند فعالیت بدنی شما را افزایش دهد.

از وقت خود در خانه استفاده کنید

اینکه شما هشت ساعت در روز را پشت میز کار می‌کنید، به این معنی نیست که باید به خانه بروید و هشت ساعت دیگر جلوی تلویزیون بنشینید. سعی کنید فعالیت‌هایی مانند یک کلاس ورزشی گروهی داشته باشید و یا صبح زود به باشگاه بروید و عصرها با خانواده قدم بزنید.

حتی اگر سالم هستید، نشستن در طول روز برای سلامتی شما خوب نیست. با برنامه‌ریزی می‌توانید حرکت بیشتری را در زندگی روزمره خود وارد کنید و سلامت خود را تضمین کنید.

همشهری

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید