اگر در آسانسور گیر کردیم چیکار کنیم؟

    کد خبر :1010571

یک فوبیا تقریبا همه گیر وجود دارد که آن هم گیر کردن در آسانسور است! هیچ کس علاقه ای ندارد تا ساعت ها در محیطی بسته، بدون اکسیژن کافی بماند. از طرفی دیگر، ماندن در آسانسور گاهی خطر سقوط را با خود به همراه خواهد داشت. به هر حال، آسانسورها امروزه بخش مهمی از زندگی روزمره را از آن خود کرده اند و استفاده و خرید بالابر تا حد زیادی به صرفه جویی در زمان منجر می شود. به همین خاطر ما در این مطلب تصمیم گرفتیم تا شما را با اقداماتی که حین گیر افتادن در آسانسور بایستی مد نظر خود قرار دهید، آشنا کنیم.

قرار نیست اتفاق ناگواری رخ دهد! شما فقط برای چند دقیقه در آسانسور گیر کرده اید

در حالی که برخی فکر می کنند گیر کردن در آسانسور یک اتفاق ابدی است و معلوم نیست چه زمانی از آن خارج می شوند، بایستی گفت که گیر افتادن در آسانسور آنقدرها هم که فکر می کنید ترسناک نیست! بگذارید طوری دیگر این موضوع را برایتان شرح دهیم تا کمی از اضطرابتان کاهش پیدا کند.

زمانی که شما در آسانسور گیر میوفتید، صرفا عملکرد آسانسور برای چند دقیقه از کار افتاده است. قطعا در سازه ای که شما در آن حضور دارید، افرادی هستند که به نحوه کار با آسانسور آشنا بوده و می توانند شما را برای رهایی از این وضعیت راهنمایی کنند.

در صورتی که هیچ یک از افراد حاضر در ساختمان با نحوه کار با آسانسور آشنا نباشد، می توانید از آتش نشانی برای خارج شدن از این حالت کمک بگیرید. به هر حال، مهم ترین موضوعی که باید در این طور مواقع به آن توجه کنید، آرامش و کنار گذاشتن اضطرابتان است. شما قرار نیست تا آخرین روز زندگیتان در آسانسور بمانید 😊 پس آرامش خود را حفظ کرده و صبر کنید تا آسانسور مجددا فعالیت خود را آغاز کند.

راه حل گیر کردن در آسانسور: سه سوته از این وضعیت خارج شوید

گیر افتادن در آسانسور قطعا تجربه ترسناکی است، اما اگر آرام بمانید و با اطمینان موارد زیر را انجام دهید؛ قطعا به راحتی می توانی از این وضعیت رها شوید.

دکمه آلارم را فشار دهید

اولین کاری که باید انجام دهید زمانی که متوجه می شوید آسانسور حرکت نمی کند، فشار دادن دکمه آلارم است که نشان می دهد فردی در آسانسور گیر کرده و نیاز به کمک دارد.

توجه: به کودکان و بزرگسالان آموزش دهید که از این دکمه بی جهت استفاده نکنند! در صورتی که شنیدن صدای آلارم آسانسور به صورت پی در پی برای ساکنین تبدیل به عادت شود، در صورتی که فردی واقعا در آن گیر کند و با به صدا در آوردن آلارم، کسی به صدا توجه نکند، می تواند مشکلات بسیاری را با خود به همراه داشته باشد. پس داستان چوپان دروغگو را عینا تکرار نکنید 😊.

آرامشتان را حفظ کنید

در حالی که منتظر رسیدن کمک هستید، حفظ آرامش و اجتناب از هراس ضروری است. سعی کنید یک موقعیت راحت برای نشستن یا ایستادن پیدا کنید و از جابجایی بیش از حد خودداری کنید؛ زیرا می تواند باعث عدم تعادل آسانسور شود.

اگر کسی اطرافتان است، با او صحبت کنید

به هنگام گیر کردن در آسانسور اگر با افراد دیگر هستید، بهتر است با یک دیگر صحبت کنید. این کار باعث می شود تا حواستان پرت شود و این وضعیت کمی بهینه تر پیش رود.

بیش از حد از تلفن همراهتان استفاده نکنید

نمی خواهیم ناراحتتان کنیم، اما گاهی اوقات گیر کردن در آسانسور ممکن است چند ساعت طول بکشد. بنابراین سعی کنید بیش از حد از تلفن همراهتان استفاده نکنید تا شارژ باتری آن برای برقراری ارتباط باقی بماند.

به دستورالعمل های تیم نجات توجه کنید

در نهایت، هنگامی که کمک رسید، دستورالعمل های تیم نجات را به دقت دنبال کنید. آنها ممکن است از شما بخواهند که برای خروج ایمن از آسانسور روی یک نردبان یا سکو قدم بگذارید، بنابراین مهم است که با دقت به نکاتی که آن ها می گویند توجه داشته و دقیقا آن ها را تکرار کنید.

به طور خلاصه، گیر افتادن در آسانسور می‌تواند تجربه‌ ای ترسناک باشد، اما حفظ آرامش، درخواست کمک، همکاری با یکدیگر، حفظ منابع و پیروی از دستورالعمل ‌ها، همه گام‌ های ضروری برای اطمینان از ایمنی و آسایش شما تا خارج شدن از این وضعیت است.

چه کاری را انجام دهیم تا اصلا در آسانسور گیر نکنیم؟

اگر می خواهیم به هیچ عنوان در آسانسور گیر نکنید، باید سه موضوع مهم را مد نظر خود قرار دهید که به ترتیب:

خرید آسانسور از مراکز معتبر

♦ نصب صحیح آسانسور

♦ نگهداری و سرویس به موقع آن

حال یک به یک این موارد را با یک دیگر بررسی می کنیم.

خرید آسانسور از مراکز معتبر

مراکز معتبر مانند مجموعه فرابالابر، بهترین آسانسورها را در اختیار شما قرار می دهد. این مجموعه ها به شما این امکان را می دهند تا با خیالی آسوده آسانسور مد نظر خود را خریداری کرده و نگرانی بابت خرابی آن مانند باز نشدن در آسانسور یا گیر کردن در آن نداشته باشید.

نصب صحیح آسانسور

اگر نصب آسانسور به درستی انجام شود، به هیچ عنوان نگرانی بابت گیر کردن در آسانسور در میان نخواهد بود. مجموعه فرا بالابر دارای تیمی مجرب از نصاب های آسانسور است که تمامی مراحل نصب را به درستی انجام می دهند.

نگهداری و سرویس به موقع آسانسورها

اگر در زمان مشخص سرویس آسانسور را انجام دهید، به هیچ عنوان شاهد خرابی یا گیر کردن آن نخواهید بود. در این زمینه نیز فرابالابر خدمات بسیار مناسبی را در اختیار شما قرار خواهد داد.

فرابالابر، ارائه دهنده بهترین خدمات آسانسور

فرا بالابر با بیش از 15 سال سابقه فعالیت در حوزه طراحی، نصب و نگهداری آسانسورها، این زمینه را برای شما مهیا می کند تا بتوانید بهترین آسانسورها را با قیمتی کاملا مناسب خریداری کنید. برخی از محصولاتی که این مجموعه در اختیار شما قرار می دهند عبارت اند از:

بالابر هیدرولیکی

♦ بالابر خانگی

♦ بالابر فروشگاهی

♦ بالابر مغازه

♦ بالابر برقی

♦ بالابر رستوران

♦ آسانسور هیدرولیکی

♦ آسانسور خانگی

با فرابالابر، بهترین ها را با قیمتی مناسب از آن خود کنید.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید