اگر استرس ابتلا به کرونا دارید، به این سامانه سر بزنید

    کد خبر :697851

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی بر مراجعه به سامانه سلامت قبل از مراجعه به بیمارستان برای تست کرونا تاکید کرد.

دکتر جواد نظری با اشاره به راه‌اندازی سامانه سلامت به آدرس https://salamat.gov.ir توسط وزارت بهداشت، اظهار کرد: این سامانه در واقع یک فرم خودارزیابی سلامت است که افراد می توانند با مراجعه به آن و بدون مراجعه به مراکز درمانی و کلینیک‌ها اطلاعاتی از وضعیت سلامت خود را وارد این سامانه کنند.

وی با بیان اینکه این سامانه صرفا برای ارزیابی سلامت مردم در مقابل ویروس کرونا راه اندازی شده است، گفت: در این روزها مردم استرس بالایی دارند و با هر علامتی ابتلا به کرونا را احتمال می‌دهند و راهی مراکز درمانی می‌شوند.

نظری تصریح کرد: این حجم استرس و مراجعه غیر ضروری به مراکز درمانی، تجمع را در بیمارستان‌ها به شدت افزایش داده است و با توجه به فضای آلوده این اماکن، حتی امکان ابتلای افراد سالم به این ویروس وجود دارد به همین دلیل سامانه سلامت راه‌اندازی شده است که ارزیابی اولیه را از افراد انجام می‌دهد.

وی سازوکار این سامانه را این چنین عنوان کرد: افرادی که احساس می‌کنند علائمی از ابتلا به ویروس کرونا دارند می‌توانند به این سامانه مراجعه کنند، در ابتدای امر صفحه با توضیحات مقدماتی نمایش داده می‌شود که با کلیک بر روی گزینه سبز رنگ پرسش‌نامه پیش روی بیننده قرار می‌گیرد.

رییس مرکز بهداشت استان مرکزی با اشاره به اینکه برای نمایش سوالات در ابتدا باید کد ملی، تاریخ تولد و کد امنیتی درج شده وارد شود، افزود: به محض ورود اطلاعات، مشخصات فرد نمایش داده می شود و سوالاتی درخصوص علائم کرونا همچون تب، لرز، سرفه خشک و گلودرد پرسیده می شود که باید به آنها پاسخ داده شود، در صورت مثبت بودن یکی از این علائم سوالاتی مبنی بر حضور افراد مشکوک به کرونا در بین خانواده و اطرافیان و قرار داشتن فرد در گروه‌های در معرض خطر مانند گروه های دریافت کننده شیمی درمانی، افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای و … پرسیده می‌شود.

به گزارش ایسنا ،وی اضافه کرد: در این سامانه قد و وزن افراد نیز پرسش می شود چراکه یکی از افراد در معرض خطر افراد دارای BMI(شاخص توده بدنی) بیش از ۴۰ هستند. در آخر نیز با پاسخ به این سوالات، سامانه گزارشی از وضعیت سلامتی فرد ارائه می‌کند و فرد را در صورت مشکوک بودن به نزدیک ترین مرکز بهداشت ارجاع می‌دهد و پیامکی در خصوص وضعیت سلامتی نیز به شماره تلفن همراه وارد شده در سامانه ارسال می‌شود.

نظری تاکید کرد: این سامانه کمک بسیار زیادی به کاهش بار غیر ضروری به مراکز درمانی و بیمارستان‌ها می‌کند و همچنین نگرانی افراد را که با مشاهده کوچکترین علائم، احتمال ابتلا به کرونا می‌دهند، می‌کاهد. افراد می‌توانند تنها یک بار در روز وضعیت سلامت خود را از طریق این سامانه ارزیابی کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید