اپیدمی میکروب های مقاوم در بیمارستان های کشور

    کد خبر :239123

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت:اپیدمی میکروب های مقاوم در بیمارستان های کشور به خصوص در بخش ICU وجود دارد که این موضوع نگرانی های جدی را ایجاد کرده است.

دکتر مینومحرز در دومین سمپوزیوم کشوری اپیدمیولوژی ‘مقاومت میکروبی’ که درانستیتو پاستور ایران برگزارشد افزود:با توجه به مصرف بی رویه آنتی بیوتیک ها، وضعیت ما خیلی نامناسب است و باید اقدامات جدی در این زمینه انجام گیرد.وی با اشاره به اینکه آمار مقاومت میکروبی در کشور ما خیلی تکان دهنده است، بیان کرد: متولیان حوزه بهداشت باید اقدمات جدی برای رفع این معضل به عمل آورند.

محرز با اشاره به اینکه آنتی بیوتیک ها باید متولی داشته باشد، افزود: آموزش مداوم در کنترل عفونت ها ضروری است و باید به طور مستمر انجام شود.عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران ادامه داد که امکانات تشخیصی میکروبی سریع و قابل اطمینان باید فراهم شود.

وی مقاومت میکروبی را موضوع چند جانبه اعلام کرد و گفت: این موضوع فقط در حیطه وزارت بهداشت نیست و ارگان های دیگری هم دخیل هستند و برای رفع مشکل باید همکاری لازم را داشته باشند.محرز ادامه داد که پزشکان و سایر کادر بیمارستانی باید رعایت کامل اصول بهداشت را داشته باشند تا زمینه شیوع عفونت بیمارستانی از طریق آنان صورت نگیرد.

وی ادامه داد که کمیته کنترل عفونت در بیمارستان ها وجود دارد و در کنار آن باید کمیته آنتی بیوتیک ایجاد شود.

اهمیت مراقبت مقاومت میکروبی، وضعیت و تهدیدهای موجود در دام و محصولات غذایی و وضعیت مقاومت های میکروبی در ایران از پنل های تخصصی این رویداد علمی است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید