اپل و افزایش فروش آیفون نسبت به سال گذشته

  • آرشیو
  • پنجشنبه ۷ مرداد ۱۴۰۰ ۱۸:۰۵
    کد خبر :831574

شرکت اپل به تازگی گزارش مالی خود را اعلام کرده و طبق آن همچون دیگر رقبا توانسته سودآوری قابل توجهی کسب کند. از جمله افزایش فروش 50 درصدی آیفون نسبت به مدت مشابه در سال گذشته.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– شرکت اپل اخیرا گزارش عملکرد خود طی 3 ماهه سوم سال مالی را منتشر کرد. این گزارش نشان می‌دهد که غول کوپرتینویی دستاوردهای شگفت‌انگیزی را رقم زده است. بر این اساس درآمد سالیانه اپل رشد 36 درصدی را تجربه نموده و طی دوره 3 ماهه سال مالی به رقم 81.41 میلیارد دلار رسیده است. درآمد حاصل از فروش آی‌فون نیز با رشد تقریبا 50 درصدی به 39.57 میلیارد دلار رسید. همچنین درآمد حاصل از خدمات کمپانی نیز با رشد 33 درصدی رقم 17.48 میلیارد دلاری را تجربه کرد.

فروش سالیانه کامپیوترهای مک و تبلت‌های آی‌پد نیز افزایش یافت. درآمد حاصل از فروش دستگاه‌های مک و آی‌پد به‌ترتیب به 8.24 و 7.37 میلیارد دلار رسید. سایر محصولات غیر مشهور اپل که کمپانی آن‌ها را در گروه تولیدات متفرقه طبقه‌بندی می‌کند؛ بخش عمده‌ای از درآمدشان را مدیون ایرپادز و اپل واچ هستند. درآمد کمپانی از این گروه محصولات با رشد سالیانه 40 درصدی مواجه شد و به رکورد 8.77 میلیارد دلار رسید.

تحلیل‌گران موفقیت اخیر کمپانی را به تغییر رویکرد جهانی در زمینه فعالیت و حضور در مدرسه از محیط منزل نسبت می‌دهند. جهش ناگهانی فروش آی‌فون در حالی شکل می‌گیرد که خریداران گوشی‌های هوشمند آماده مهاجرت به یک اسمارت‌فون 5G هستند. مدیران اپل با نگاهی روبه جلو هشدار می‌دهند که تاخیرات ایجاد شده در زنجیره تامین می‌توانند بر درآمد کمپانی طی 3 ماهه آتی (خصوصا از محل دستگاه‌های آی‌فون و آی‌پد) تاثیرگذار باشند. در عین‌حال انتظار می‌رود که اپل محصولات جدیدی را به بازار عرضه کند.

این محصولات همانند آی‌فون‌ها، اپل واچ‌ها و ایرپادهای جدید در نهایت موجب درآمدزایی بیش‌تر کمپانی خواهند شد. بسیاری از افراد امیدوارند که اپل از کامپیوترهای مک مجهز به تراشه M1 با کارآیی بالاتر رونمایی خواهد کرد. اپل در خصوص برنامه‌های 3 ماه آینده خود هیچ توضیحی ارائه نداده است؛ رویکردی که کمپانی طی 6 دوره 3 ماهه گذشته نیز دنبال نموده است. در واقع شیوع فراگیر ویروس کرونا ارائه پیش‌بینی‌های قابل اعتماد را دشوار کرده است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید