اپل قصد دارد به عرصه ارز دیجیتال ورود کند

    کد خبر :860550

انتشار فهرست مشاغل مورد نیاز اپل در اوایل سال جاری میلادی نشان داد که این شرکت مایل به ورود به بازار ارزهای دیجیتالی یا حداقل پشتیبانی از رمزارزها است. اکنون تیم کوک؛ مدیرعامل اپل طی مصاحبه‌ای با اندرو راس سورکین در حاشیه برگزاری کنفرانس آنلاین The New York Times DealBook این موضوع را مورد تائید قرار داد.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار_تیم کوک اذعان کرد که اپل تحولات بازار رمزارزها را تحت نظر دارد؛ اما کمپانی لزوما برای این حوزه، برنامه‌هایی فوری را در دست اجرا ندارد. وی گفت: “ما ارزهای دیجیتالی را مد نظر قرار داده‌ایم؛ اما در این زمینه فاقد برنامه‌های اجرایی فوری هستیم. من مایل به صرف دارایی‌های نقدی کمپانی برای خریداری ارزهای دیجیتالی نیستم.

بنابراین ما در زمینه رمزارزها سرمایه‌گذاری نمی‌کنیم. دلیل چنین تصمیمی این نیست که من دارایی نقدی خود را در زمینه ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری نمی‌کنم؛ بلکه تصور می‌کنم که مردم با هدف تجربه رمزارزها، سهام اپل را خریداری نمی‌کنند.

بنابراین چنان‌چه مردم مایل به انجام چنین کاری باشند؛ در این‌صورت با روش‌های دیگری مستقیما می‌توانند در زمینه ارزهای دیجیتالی سرمایه‌گذاری کنند. بنابراین من چنین کاری را انجام نخواهم داد. بعلاوه من قصد ندارم که در آینده نزدیک از ارزهای دیجیتالی برای محصولات خود استفاده کنم.”

در حال حاضر شرکت اپل از ارزهای دیجیتالی به‌طور رسمی پشتیبانی نمی‌کند. اگرچه بایستی یادآوری کرد که در اوایل سال جاری، کاربران Apple Pay قادر به انجام خرید با استفاده از ارزهای دیجیتالی بودند.

اکنون نخستین بار نیست که تیم کوک در اظهارات خود از علاقه اپل به رمزارزها به‌صورت ضمنی پرده‌برداری می‌کند. پیش‌تر در سال 2019 نیز جنیفر بیلی؛ معاون ارشد واحد Apple Pay در این زمینه ابراز علاقه نموده و اعلام کرد که به باور آن‌ها، رمزارزها در افق زمانی بلندمدت از پتانسیل بالایی برخوردار هستند؛ اما برای روشن شدن نحوه پیاده‌سازی این ایده در محصولات یا خدمات آینده کمپانی کماکان بایستی منتظر بمانیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید