اپل به دنبال ساخت کنسول بازی

    کد خبر :809202

شرکت اپل را می‌توان از برندهای بزرگ صنعت فناوری دانست که در تولید هر نوع دستگاه هوشمندی نظیر گوشی هوشمند، ساعت هوشمند، تبلت و برخی دیگر دست دارد. حال به نظر رسیده باید انتظار داشته باشیم کنسول بازی از این کمپانی شاهد باشیم.

«بازتاب»؛ مهتاب جهاندار– میزان استقبال از کنسول پلی‌استیشن 5 شرکت سونی نشان داد که سطح تقاضا برای کنسول‌های بازی بیش از هر زمان دیگری است. در این میان شرکت اپل نیز به احتمال زیاد مایل است تا از علاقه فزآینده کاربران به کنسول‌های دستی بهره‌برداری نماید. به گفته وبسایت WCCFTech غول کوپرتینویی مشغول توسعه یک کنسول بازی قابل‌حمل (پرتابل) است. این کنسول مشابه نینتندو سوئیچ بوده و از یک تراشه نسل جدید استفاده خواهد کرد.

تراشه اختصاصی با شتاب‌دهنده گرافیکی قدرتمند، سیستم خنک‌کننده کارآمد و پشتیبانی از فناوری ردیابی پرتوی (Ray Tracing) از جمله ویژگی‌های کنسول هیبریدی قابل‌حمل اپل به‌شمار می‌روند. در این راستا آزمایشگاه‌های اپل احتمالا روی چندین نمونه اولیه از کنسول و بازی‌های اختصاصی برای سرویس اپل آرکید کار می‌کنند. بدین منظور کمپانی به‌دنبال جلب نظر یک استودیوی مشهور ساخت بازی با نام یوبی‌سافت است.

با این‌حال منبع خبری به زمان عرضه کنسول بازی اپل یا احتمال تحقق این سناریو هیچ اشاره‌ای نکرده است. بنابراین کمپانی آمریکایی نهایتا می‌تواند از ایده عرضه یک محصول جدید صرفنظر نماید. برای آگاهی از جزئیات بیش‌تر کماکان بایستی منتظر بمانیم.

شرکت اپل تصمیم گرفته تا همکاری خود با تولیدکنندگان کره‌جنوبی که در زمینه ساخت قطعات برای دوربین‌های اسمارت‌فونی فعالیت می‌کنند را افزایش دهد. جنگ تجاری میان ایالات‌متحده و چین شرکت اپل را وادار به بازنگری اساسی در شرکای زنجیره تامین خود کرد.

بر اساس اعلام وبسایت کره‌ای ITNews شرکت اپل پس از قطع روابط تجاری با کمپانی چینی Ofilm (که در زمینه ساخت قطعات دوربین فعالیت می‌کند) ناچارا به همکاری با تولیدکنندگان کره‌ای روی آورده است. سال گذشته وزارت بازرگانی ایالات‌متحده نام شرکت Ofilm را در لیست سیاه خود قرار داد و به‌دنبال آن اپل ناچار به سراغ شرکای جدیدی رفت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید