اپلیکیشنی که بر مبنای «دی ان ای» پیشنهاد ازدواج می‌دهد

    کد خبر :658520

محققان دانشگاه هاروارد در حال طراحی اپلیکیشنی هستند که با بررسی «دی ان ای» زن و مردی که قصد ازدواج با یکدیگر را دارند، به آنها در این مورد توصیه‌های لازم را ارائه می‌دهد.

 

تعداد افرادی که از طریق اینترنت به دنبال یافتن همدم زندگی خود هستند روز به روز در حال افزایش است و حالا علم هم به کمک این افراد آمده تا شریک زندگی خود را با دقت بیشتری انتخاب کنند.

 

اپلیکیشن جدید دانشگاه هاروارد با بررسی دی ان ای افرادی که تمایل به ازدواج باهمدیگر دارند، تشخیص می دهد که آیا این افراد از برخی مشکلات مرتبط با سلامت برخوردار هستند یا نه تا احتمال درگیری و طلاق این افراد در سال های بعد کاهش یابد.

 

با استفاده از این اپلیکیشن می توان از ازدواج افرادی که دارای برخی ناسازگاری های ژنتیک با یکدیگر هستند نیز جلوگیری کرد تا حاصل پیوند آنها تولد فرزندانی با بیماری های خاص نباشد.

 

افرادی که در اپلیکیشن یادشده ثبت نام کنند، می توانند کاربرانی را برای ازدواج انتخاب کنند که زندگی با آنها منجر به انتقال ژن های معیوب به فرزندان و ابتلای آنها به بیماری های صعب‌العلاج نشود.

 

ازدواج های دارای مشکل ژنتیکی در آمریکا منجر به ابتلای ۵ درصد کل جمعیت این کشور به ۷۰۰۰ نوع بیماری صعب العلاج و خاص شده که این امر سالانه یک تریلیون دلار هزینه به این کشور تحمیل می کند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید