اوکتاویو: بازیکنان جوان می‌توانند نسل خوبی را در فوتبال ساحلی تشکیل دهند

  • ورزشی
  • دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ ۱۳:۳۸
    کد خبر :387739

مارکو اوکتاویو، سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی کشورمان معتقد است که بازیکنان جوان این تیم نسل خوبی را تشکیل خواهند داد تا ایران همچنان در جهان سطح بالای خود را حفظ کند.

تیم ملی فوتبال ساحلی اردوی نهایی خود را در ایران پشت سر می‌گذارد. ساحلی‌بازان ایران که با هدایت مارکو اوکتاویو آماده حضور در جام بین قاره‌ای می‌شوند، اردویی هم در پرتغال برگزار خواهند کرد تا با برگزاری بازی‌های دوستانه آماده این رقابت‌ها شوند که در امارات برگزار می‌شود. مارکو اوکتاویو در گفت‌وگویی با خبرنگار خبرگزاری تسنیم در خصوص شرایط تیمش، وضعیت بازیکنان، رقابت با تیم‌های قدرتمند دنیا در جام بین قاره‌ای و… صحبت کرد.

وضعیت تیم ملی چگونه است و آیا بازیکنان به خوبی آماده حضور در جام بین قاره‌ای هستند؟

تیم وضعیت خوبی دارد و بازیکنان هم در سطح خوبی قرار دارند. به لحاظ ذهنی و فیزیکی در وضعیت خوبی قرار داریم و هفته آینده هم برای برگزاری کمپی مهم راهی پرتغال می‌شویم. این کمپ یک تجربه بین‌المللی خوب برای بازیکنان جوان ما خواهد بود. در اردوی پرتغال چهار بازی دوستانه با باشگاه‌های بزرگ برگزار می‌کنیم که این بازی‌ها برای آمادگی بعدی در جام بین قاره‌ای ما بسیار اهمیت دارد.

در این اردو بازیکنان جوان زیادی به تیم ملی اصلی اضافه شده‌اند. آنها در چه شرایطی قرار دارند و آیا می‌توانند به فوتبال ساحلی ایران کمک کنند؟

آنها خیلی خوب هستند. بازیکنانی که از لیگ زیبا و بسیار خوب ایران خارج شده‌اند و باشگاه‌ها به خوبی این بازیکنان را آماده کرده‌اند. بازیکنان جوان خوبی داریم و ما 16 نفر از این جوانان را انتخاب کردیم که آینده فوتبال ساحلی ایران خواهند بود. بازیکنانی که می‌توانند نسل خوبی باشند تا همچنان ایران را در سطح بالای فوتبال ساحلی جهان نگه دارند.

پشتیبانی فدراسیون فوتبال از تیم ملی فوتبال ساحلی به چه شکل بوده و آیا برای شما راضی کننده است؟

بله، البته. فدراسیون فوتبال با وضعیت اقتصادی‌اش تمام تلاش خود را می‌کند تا ما بهترین شرایط را داشته باشیم. مشکلات دلاری هم وجود دارد، اما فدراسیون تلاش کرده بهترین کمپ‌ها را برای ما برگزار کند. اردوهای داخلی به خوبی برگزار شده و ما یک اردوی بین‌المللی هم در پرتغال داریم. احتمالاً اردویی هم در ماه ژانویه در برزیل خواهیم داشت و در این شرایط برای انتخابی جام جهانی آماده‌سازی خواهیم کرد.

وضعیت تیم در شرایط فعلی به گونه‌ای هست که بتوانیم قهرمان جام بین قاره‌ای شویم؟

این رقابت بسیار سطح بالاست. تیم‌هایی مثل برزیل، اسپانیا، تاهیتی و روسیه در جام بین قاره‌ای حضور دارند که تیم‌های بسیار خوبی هستند. تمام رقبا تیم خوبی دارند و تیم ایران برای همه آنها احترام قائل است، اما آماده‌ایم چشم در چشم با همه آنها رقابت کنیم.

سخت‌ترین رقیب ما برزیل است. این بار می‌توانیم پیروزی‌مان مقابل برزیل در جام بین قاره‌ای سال 2013 را تکرار کنیم؟

برزیل همیشه رقیب بزرگی است. آنها سال‌هاست در فوتبال ساحلی رقیب ندارند. با این حال می‌دانیم که بازهم می‌توانیم برزیل را شکست دهیم. آنها هم احترام زیادی برای ایران قائل هستند و می‌دانند که ما تیم قدرتمندی داریم. تلاش می‌کنیم در جام بین قاره‌ای بهترین تیم بوده و سورپرایزی داشته باشیم.

ستاره تیم‌تان چه کسی خواهد بود؟

ما در تمام اردوها، بهترین‌ها را انتخاب می‌کنیم. در سیستم و اردوی فعلی چند بازیکن مهم مثل حسن عبداللهی مهران مرشدی‌زاده را به دلیل مصدومیت از دست داده‌ایم. با این حال بازیکنان جدید باید سعی کنند شرایط خودشان را با تیم وفق دهند و دقیقاً باید سعی کنند خودشان را به سطح سایر بازیکنان برسانند تا تیمی یکدست را داشته باشیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید