اولین «نردبان» برگزیدگانش را شناخت

    کد خبر :646178
اولین «نردبان» برگزیدگانش را شناخت

سیدبشیر حسینی با حضور در آیین معرفی برگزیدگان نخستین دوره جشنواره «نردبان»، با اشاره به توانمندی‌های نسل جدید بیان کرد که این نسل از پدر و مادرش تواناتر و داناتر و حتی پردرآمدتر است.

 

اولین دوره از جشنواره هنری نوجوان نردبان عصر پنجشنبه ۳۰ آبان در فرهنگسرای ارسباران برگزار شد و برگزیدگان نوجوان این رویداد معرفی شدند.

 

سیدبشیر حسینی در سخنانی در آیین اختتامیه این جشنواره خطاب به دانش آموزان حاضر بیان کرد: فرق نسل شما با نسل ما این است که ما مجبور بودیم یک جایی باشد تا برویم و آنجا کار کنیم. اما برای شما چنین فضایی وجود دارد زمان ما حتما باید به سفر می‌رفتیم ولی الان با گوشی و تبلت و ابزار فضای مجازی هم می‌توان سفر کرد.

 

وی با اشاره به تفاوت کودکی نسل جدید و قدیم اظهار کرد: کودکی نسل جدید به شدت با کودکی نسل قدیم فرق دارد و ما با نسل جدیدی مواجهیم که می‌تواند درامدش از پدر و مادرش بیشتر باشد. نوجوانی که می‌تواند داناتر، تواناتر و پردرآمدتر از خانواده‌اش باشد. این نسل می‌تواند به طور مثال یک کلیپ بسازد و با ان درامدزایی کند و یا اطلاعات بیشتری اگر چه سطحی‌تر اما بیشتر از پدر و مادرش داشته باشد.

 

حسینی اضافه کرد: بسیاری از تخصص‌های خصوصی و حرفه‌ای قرن بیستم به مهارت‌های عمومی و ضروری نسل امروز تبدیل شده است و یکی از مشکلات آموزش و پرورش این است که هنوز در حال آموزش مهارت‌های عمومی است.

 

وی با اشاره به دیگر تفاوت‌ها افزود: در دنیای سابق، سن حضور اجتماعی ۱۸ سالگی بود ولی اکنون سن ظهور و بروز اجتماعی ۱۲ سالگی است. برای اولین بار در تاریخ بشر سن میلیاردرهای دنیا به زیر ۱۸ سال رسیده است.

 

فرمان در دست رهبران جوان جهانی است!

 

حسینی با تاکید بر ترکیب نسل ygl در سواد رسانه‌ای گفت: یانگ گلوبال لیدرز یا رهبران جوان جهانی کسانی هستند که بازار و کسب و کار را بهم میریزند اتفاقات جهانی را بهم میریزند و تاثیرگذار هستند.

 

وی با برشمردن معیارهای کارآفرینی در نسل جدید عنوان کرد: برای نسل جدید زمانی کار پیدا می‌شود که ابتکار، پشتکار، انعطاف پذیری، همکاری و… را داشته باشد تا به کارآفرینی برسد، نسل جدید باید کارافرین باشد تا به پول برسد.

 

این استاد دانشگاه با اشاره به دیگر تفاوت‌ها اظهار کرد: خیلی از چیزهایی که برای ما مسلم بود برای این نسل به شبهات تبدیل شده است و درباره آنها سوال می‌پرسد.

 

وی افزود: این نسل هویت موازییکی دارد قطعاتی را از هر جایی که دوست دارد به هم چسبانده است بعضی می‌گویند مگر می‌شود هم راهپیمایی اربعین بیایید و هم ساسی مانکن گوش کنید؟ این نسل می‌گوید که می‌شود.

 

وی در ادامه با اشاره به ویژگی‌های نسل نوجوان امروز تصریح کرد: هر نسلی شبیه همان چیزی می‌شود که مصرف می‌کند، نسل جدید هم شباهت بسیاری با اینستاگرام دارد.

 

این مدرس حوزه سواد رسانه‌ای یادآور شد:زمانی بزرگترهای ما تابوهایی را شکستند به طور مثال زمانی رفتن به رشته علوم انسانی یک تابو بود و برخی این تابو را شکستند. الان هم بزرگترهای خط شکنی را داریم که در حوزه تولیدات جدید و در هنرستان‌ها این کار را انجام می‌دهند. کودک ما حتما لازم نیست دکتر و مهندس شود و با لحاظ برخی از شاخص‌ها می‌تواند اعتبار و درامد بیشتری داشته باشد. هدف من از حضور در این جلسه هم این بود که عده‌ای بتوانند روی هنرستان هم این تابوشکنی‌ها را داشته باشند.

 

وی در ادامه با اشاره به حدادعادل او را خطاب قرار داد و گفت: اقای حداد عادل هم یکی از کسانی است که تابوهایی را شکست. از قابلیت و امکانات شما برای نسل‌هایی خرج شد. امیدوارم نسل جدید هم مسیرهای جدیدتر و جدی تری را باز کند.

 

غلامعلی حدادعادل دیگر سخنران این مراسم بود که در سخنانی بر اهمیت ثبات قدم در مسیر حق گفت.

 

ماموریت اوج تمرکز بر نیروی انسانی است

 

در ادامه محمدامین هاشمی معاون سازمان اوج در سخنانی گفت: یکی از ماموریت‌های اصلی اوج تمرکز بر سرمایه انسانی است خیلی از سازمان‌هایی که در حوزه رسانه و هنر کار می‌کنند مشکلشان این است که روی سرمایه انسانی کار نکرده اند و بعد از مدتی به گردونه تکرار افتاده اند.

 

وی ادامه داد: در زمینه هنرستان‌های هنر و رسانه اسلامی هم امیدوارم این کار در شهرستان‌ها هم ادامه یابد ما در شهرستان‌ها ظرفیت‌های عجیبی داریم.

 

هاشمی اظهار کرد: در مساله تربیت باید تبعیت، راهنمایی، رشد در مسیر تدریجی را در نظر گرفت این یکی از مشکلات ما در مساله تربیت است که ان را ابتر نگه می‌دارد.

 

آغاز دومین دوره نردبان از اسفند ۹۸

 

سید یزدان ملک آبادی دبیر جشنواره هنری نوجوان نیز در ادامه مراسم روی سن امد و گفت: هر بزرگواری در هر سطحی دوست همکار و… می‌شناسد جشنواره را به آنها معرفی کند.

 

وی بیان کرد: از اسفندماه امسال دومین جشنواره را آغاز و اردیبهشت اختتامیه را برگزار می‌کنیم. مقداری سخت بود بچه‌های ۱۳ تا ۱۶ ساله تیزر و فیلم و انیمیشن بسازند اما ساختند و خوب هم ساختند و ما به آنها اعتماد داریم. البته نمی‌گویم عالیست چون به هرحال نکاتی نسبت به آن‌ها وجود دارد.

 

ملک آبادی عنوان کرد: از جشنواره دوم هم دوره دوم متوسطه راه می‌افتد و آن‌ها هم می‌توانند فعالیت داشته باشند.

 

در ادامه مراسم دانش آموزان در بخش‌های مختلف جوایز خود را دریافت کردند.

 

اجرای این مراسم با مژده لواسانی بود.

 

به گزارش مهر، در پایان دانش آموزان با غلامعلی حدادعادل، فریدالدین حدادعادل، سید بشیر حسینی و عوامل جشنواره عکس‌های یادگاری گرفتند.

 

برگزیدگان این رویداد عبارتند از؛

 

فیلم کوتاه و پویانمایی

 

نفر اول شهرزاد لعل بذری از خراسان رضوی

 

نفر دوم محمدامین استیری از اسلام شهر

 

نفر سوم امین عرشیا باقرزاده از تهران

 

رشته طراحی و طراحی دیجیتال

 

نفر اول بهار منظورالاجداد از تهران

 

نفر دوم مبین نصری فر از تهران

 

نفر سوم پوریا عبداللهی از تهران

 

رشته عکاسی

 

نفر اول امیرمهدی مجیدی از اراک

 

نفر دوم سیدصالح پورمقدم از تهران

 

نفر سوم یاسمن خلیل طهماسبی

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید