اولین روتر با پشتیبانی Wi-Fi 7 راهی بازار شد

    کد خبر :1049252
روتر

شرکت شیائومی پیشتر اولین روتر با پشتیبانی Wi-Fi 7 را معرفی کرد که به عنوان BE3600 شناخته می‌شود و اکنون این مدل راهی بازار شده است.

بازتاب-شیائومی فروش روتر جدید BE3600 را در بازار خانگی آغاز کرده است. این دستگاه با قیمت پایین (فقط 30 دلار) و پشتیبانی از Wi-Fi 7 متمایز است. ترکیب این دو عامل باعث شده است تا کاربران محصول جدید را «اولین روتر Wi-Fi 7 برای جوانان» بنامند.

شیائومی BE3600 علاوه بر پشتیبانی از وای فای 7، از شبکه‌های 2.4 و 5 گیگاهرتز پشتیبانی می‌کند و به درگاهی برای اتصال شبکه سیمی 2.5 گیگابیت بر ثانیه مجهز است. این دستگاه از یک پردازنده چهار هسته‌ای Qualcomm بهره می‌برد.

روتر یک دستگاه شبکه است که بسته‌های داده را در یک شبکه برای رسیدن به مقصدشان، هدایت می‌کند. مسیریابی در لایهٔ سوم مدل مرجع OSI رخ می‌دهد. مسیریاب جهت اتصال دو یا چند شبکه محلی به هم یا اتصال چندین خط شبکه بزرگ به هم مورد استفاده قرار می‌گیرند.

روتر

روترها از طریق پورت‌های شبکه خود به دستگاه‌های دیگر متصل می‌شوند. پورت‌های شبکه می‌توانند از انواع مختلفی مانند پورت‌های Ethernet، پورت‌های اترنت بی‌سیم (Wi-Fi) یا پورت‌های فیبر نوری باشند.

روترها از طریق یک جدول مسیریابی، بسته‌های داده را به مقصد مناسب هدایت می‌کنند. این جدول مسیریابی شامل اطلاعات مربوط به شبکه‌های متصل به روتر، آدرس‌های IP دستگاه‌های موجود در این شبکه‌ها و مسیرهای موجود برای رسیدن به این شبکه‌ها است. روترها نقش مهمی در شبکه‌های کامپیوتری دارند. آنها امکان برقراری ارتباط بین شبکه‌های مختلف را فراهم می‌کنند و به دستگاه‌های موجود در یک شبکه امکان دسترسی به شبکه‌های دیگر را می‌دهند.

حال با فناوری وای فای 7 می‌توان با سرعت بیشتری به شبکه متصل شد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید