بازتاب ایران

اورشلیم پُست: آیا موساد می تواند برنامه هسته ای ایران را کُند کند؟ نشنال اینترست: قایق های تندرو کوچک کلید راهبرد ایران در خلیج فارس هستند/ اسپوتنیک: ایران به پدافند هوایی خود هشدار داد/ الجزیره: نمایندگان روسیه و انگلیس خشم ایرانیان را برانگیختند

    کد خبر :835759

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اروشلیم پُست، نشریه نشنال اینترست، خبرگزاری اسپوتنیک و شبکه خبری الجزیره با تأکید بر موضوعاتی چون آیا موساد می تواند برنامه هسته ای ایران را کُند کند؟ قایق های تندرو کوچک کلید راهبرد ایران در خلیج فارس هستند، ایران به پدافند هوایی خود هشدار داد، نمایندگان روسیه و انگلیس خشم ایرانیان را برانگیختند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پُست: آیا موساد می تواند برنامه هسته ای ایران را کُند کند؟

موساد همواره درباره امادگی خود برای از بین بردن یا کُند کردن برنامه هسته ای ایران بحث هایی را مطرح می کند، این که موساد تا چه حد توانایی عملی برای این کار را دارد یک بحث دیگر است.

روزنامه اورشلیم پُست در این باره نوشت: آیا موساد می تواند برنامه هسته ای ایران را کُند کند؟

ادامه می دهد: بعید است در این مورد اسرائیل از حمله هوایی مانند 1981 علیه عراق یا 2007 علیه سوریه استفاده کند.

افزوده است: برنامه هسته ای ایران در بالاترین سطح غنی سازی و پایین ترین سطح نظارت بین المللی در حال پیشرفت است.

اورشلیم پُست: آیا موساد می تواند برنامه هسته ای ایران را کُند کند؟

در پایان این روزنامه مدعی شده است هیچ شواهدی وجود ندارد که ایران برای ساخت سلاح هسته ای تلاش می کند و از توافق با آمریکا به طور کلی ناامید شده است.

نشنال اینترست: قایق های تندرو کوچک کلید راهبرد ایران در خلیج فارس هستند

میزان قدرت و ابزار های اعمال آن از سوی هر یک از بازیگران حاضر در خلیج فارس در این شرایط تنش آلود بسیار مهم است.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: قایق های تندرو کوچک کلید راهبرد ایران در خلیج فارس هستند.

ادامه می دهد: ایران در جغرافیای محدود خلیج فارس و تنگه هرمز توسط موج قایق های تندرو کوچک و زیر دریایی های کوچک حملات طولانی را انجام می دهد.

افزوده است: این شناورهای کوچک احتمالاً به طور مستقیم با دشمن درگیر نمی شود اما به ایران اجازه بستن تنگه هرمز را می دهد.

نشنال اینترست: قایق های تندرو کوچک کلید راهبرد ایران در خلیج فارس هستند

در پایان این نشریه سامانه های پدافندی ایران را به عنوان پشتیبان های مهم و تاثیرگذار برای سیاست جنگ نامتقارن جمهوری اسلامی ایران دانسته است.

اسپوتنیک: ایران به پدافند هوایی خود هشدار داد

منطقه خلیج فارس در شرایط حساس و تنش آلودی به سر می برد و برخی این وضعیت را یک آزمون برای سنجش صبر دولت ابراهیم رئیسی از سوی اسرائیل و متحدانش می دانند.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: هشدار ایران به پدافند هوایی خود برای حفظ هوشیاری در فضای هوایی حساس در شرایط تنش شدید خلیج فارس

ادامه می دهد: جمهوری اسلامی دارای یکی از متراکم ترین و پیچیده ترین پدافندهای هوایی در خاورمیانه است و صنایع نظامی این کشور تعداد قابل ملاحظه ای سامانه های آزمایش شده را در اختیار دارد.

افزوده است: فرمانده پدافند ایران مدعی است که شمال اقیانوس هند و مناطق استراتژیک جنوب شرق ایران به طور کامل تحت پوشش چتر پدافند هوایی فرماندهی وی قرار دارد و از امنیت کامل برخوردار است.

اسپوتنیک: ایران به پدافند هوایی خود هشدار داد

در پایان این خبرگزاری اشاره ای کرده است به سامانه سوم خرداد که توانست یک پهپاد جاسوسی دولت ترامپ را شکار کند.

الجزیره: نمایندگان روسیه و انگلیس خشم ایرانیان را برانگیختند

نمایندگان روسیه و انگلیس با بازسازی عکس معروف سران سه کشور آمریکا، روسیه و انگلیس در تهران در جریان جنگ جهانی دوم باعث عصبانیت مردم و مقامات ایران شدند.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: فرستادگان روس و انگلیس با عکس یادبود جنگ جهانی دوم خشم ایرانیان را برانگیختند.

ادامه می دهد: ایرانیان از عکس استعمارگران در تهران خشمگین شدند، روز چهارشنبه سفیر روسیه و سفیر انگلیس در پله های معروف سفارت روسیه در تهران نشستند و یک صندلی خالی در وسط گذاشتند.

افزوده است: این تصویر از سوی مردم ایران بسیار مورد انتقاد قرار گرفته است و مقامات رسمی مانند وزیرامورخارجه ایران نیز آن را نامناسب توصیف کرده اند.

الجزیره: نمایندگان روسیه و انگلیس خشم ایرانیان را برانگیختند

در پایان این شبکه خبری اشاره کرده است که این صحنه مربوط به دوران اشغال ایران توسط قوای خارجی است و اکنون ایران در حال گفتگو با قدرت های جهانی برای بازگشت به برجام است.

 

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید