بازتاب ایران؛

اورشلیم پست: مبارزات ضدایرانی نتانیاهو بزرگترین شکست اسرائیل است/ نشنال اینترست: ایران و حوثی ها حملات خود را ادامه می دهند/  تایمز اسرائیل: مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا بزودی آغاز می شود/ وال استریت ژورنال: اسرائیل به نفت ارسالی ایران حمله می کند

    کد خبر :792594

«بازتاب»؛ سعادت شریفی پور- رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پست، روزنامه وال استریت ژورنال، نشریه نشنال اینترست، روزنامه تایمز اسرائیل که با تأکید بر موضوعاتی چون مبارزات ضدایرانی نتانیاهو بزرگترین شکست اسرائیل است، علیرغم هشدارهای آمریکا حوثی های یمن به حملات خود ادامه می دهند، مذاکرات هسته ای غیررسمی ایران و آمریکا بزودی آغاز می شود، اسرائیل به نفت ارسالی ایران برای سوریه حمله می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پست: مبارزات ضدایرانی نتانیاهو بزرگترین شکست اسرائیل است

انتخابات اسرائیل که در سال جاری چند بار تکرار شده است. یک مسئله مهم و تعیین کننده در سرنوشت اسرائیل و نتانیاهو است. رسانه ها توجه خاصی به این انتخابات و رفتارهای انتخاباتی نتانیاهو دارند.

از جمله روزنامه اورشلیم پست که در مطلبی با تیتر«مبارزات ضدایرانی نتانیاهو بزرگترین شکست اسرائیل است» در این باره نوشت: نخست وزیر اسرائیل تصمیم گرفت مانند یک گاونر در یک مغازه چینی فروشی رفتار کند. نتانیاهو پس از انتخاب شدن برای بار دوم در سال 2009 تصمیم گرفت جلوگیری از برنامه هسته ای ایران را به عنوان اولین اولویت خود دنبال کند.

این روزنامه در ادامه می افزاید: نتانیاهو سال ها تلاش کرده است تا جامعه را با خود همراه کند تا آن ها بپذیرند برنامه هسته ای ایران اولین تهدید آن ها است.

این رسانه این طور نتیجه می گیرد که هر لحظه حضور نتانیاهو در سمت نخست وزیر باعث ناامنی بیشتر اسرائیل است.

نشنال اینترست: ایران و حوثی ها حملات خود را ادامه می دهند 

انصارالله یمن در روزهای گذشته حملات خود به خاک عربستان را ادامه داده است. این درحالی است که ایالات متحده خواهان قطع حملات است.

نشریه نشنال اینترست در همین باره نوشت: ممکن است رویکرد دولت بایدن نتواند نتیجه دلخواه او را در یمن حاصل کند.

در ادامه به حملات اخیر انصارالله به بندر نفتی عربستان سعودی اشاره شده است. این نشریه مدعی است انصارالله توانسته است بر قیمت نفت در بازار جهانی و عرضه و آن تاثیر بگذارد.

این نشریه در آخر این طور نتیجه گیری می کند که بایدن تلاش منطقی را برای پایان دادن به جنگ در یمن و متوقف کردن نقض حقوق بشر شروع کرده است. اما ایران و حوثی ها حملات خود را ادامه می دهند و آن را افزایش داده اند.

تایمز اسرائیل: مذاکرات هسته ای ایران و آمریکا بزودی آغاز می شود

برنامه هسته ای ایران و نوع برخورد ایران و آمریکا با این موضوع برای همگان یک معمای پیچیده است. در این میان رسانه های مختلف به گمانه زنی در این خصوص می پردازند.

از جمله این رسانه ها می توان به روزنامه تایمز اسرائیل اشاره کرد، این روزنامه در این باره نوشت: دیپلمات های آمریکایی و اروپایی می گویند شاید دو کشور ایران و آمریکا برای برگشت به برجام گام هایی را بردارند.

در ادامه این خبر آمده است: ممکن است دو کشور گام هایی را به صورت همزمان بردارند و به چارچوب توافق سال 2015 بازگردند.

این گزارش همچنین به خروج ترامپ از برجام و فاصله گرفتن ایران از تعهداتی که در برجام پذیرفته بود اشاره می کند.

وال استریت ژورنال: اسرائیل به نفت ارسالی ایران حمله می کند

بعد از تحریم های نفتی که توسط کشورهای غربی برای سوریه در نظر گرفته شده است. همواره این مسئله مطرح بوده است که ایران نفت مورد نیاز سوریه را تامین می کند.

روزنامه وال استریت ژورنال از جمله رسانه هایی است که به این موضوع پرداخته است و در این باره نوشت: مقامات منطقه ای و آمریکایی می گویند اسرائیل حداقل به دوازده کشتی که به مقصد سوریه نفت حمل می کرده اند حمله کرده است.

این روزنامه در ادامه حوزه نفت را  عرصه جدیدی برای درگیری میان ایران و اسرائیل ارزیابی کرده است.

در آخر افزوده است: ایران تحریم های بین المللی را نادیده گرفته است و به تامین نفت برای سوریه ادامه داده است و در طرف مقابل اسرائیل اقدام به هدف قرار دادن نفت ارسالی ایران به سوریه کرده است که این کار بیشتر توسط مین های دریایی صورت می گیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید