بازتاب ایران؛

اورشلیم پست: ایران در مورد توافق با چین چه می گوید؟/ اوراسیاریویو: نگاه آمریکا به سه انتخابات مهم است/ وال استریت ژورنال: ایران و چین با توافق نامه اقتصادی، امنیتی فشارهای آمریکا را به چالش می کشند/ اسپوتنیک: رهبر ایران تحریم ها را فرصت تلقی می کند

    کد خبر :796495

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل روزنامه اورشلیم پست، اندیشکده اوراسیاریویو، روزنامه وال استریت ژورنال و خبرگزاری اسپوتنیک با تأکید بر موضوعاتی چون ایران در مورد توافق با چین چه می گوید؟ نگاه آمریکا به سه انتخابات مهم است، ایران و چین با توافق نامه اقتصادی، امنیتی فشارهای آمریکا را به چالش می کشند، رهبر ایران تحریم ها را بی فایده می داند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اورشلیم پست: ایران در مورد توافق با چین چه می گوید؟

تلاش ایران و چین برای نزدیک شدن به یکدیگر و ایجاد ارتباط روز افزون در حوزه های مختلف مخصوصاً اقتصاد، ابهاماتی برای رسانه ها ایجاد کرده است.

روزنامه اورشلیم پست درباره همین موضوع نوشت: ایران توافق جدید با چین را جشن می گیرد، اما هنوز مبهم است که این توافق 25 ساله چه حاصلی خواهد داشت.

در ادامه افزوده است: توافق با دومین اقتصاد جهان که صندوق جهانی پول می گوید در آینده بزرگ ترین اقتصاد جهان خواهد بود خالی از لطف نیست.

در پایان این روزنامه به مسئله نگاه به شرق می پردازد و مدعی است که کشورهایی که از حلقه دوستان ایالات متحده خارج هستند سعی دارند در جبهه شرق فعالیت کنند.

اوراسیاریویو: نگاه آمریکا به سه انتخابات مهم است

انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال جاری برای خیلی از بازیگران بین المللی دارای اهمیت است، در این میان ایالات متحده به علت برخورداری از روابط خاص با جمهوری اسلامی ایران بیشتر به انتخابات ایران توجه دارد.

اندیشکده اوراسیاریویو در مطلبی انتخابات ایران، فلسطین و اسرائیل را مورد بررسی قرار داده و نوشت: درحالی که واشنگتن برای تعامل مجدد همه جانبه با جهان تلاش می کند، سبد خاورمیانه دارای سهم مهمی است، نتیجه انتخابات ایران، فلسطین و اسرائیل بسیار مهم و تاثیر گذار و موثر است.

این اندیشکده از محسن هاشمی و علی لاریجانی به عنوان گزینه های معتدلی که احتمال نامزدی آن ها در انتخابات وجود دارد نام برده و در مقابل نامزدهای احتمالی اصول گرا را به عنوان تندروها بیان می کند. همچنین انتخابات فلسطین و اسرائیل را نیز مورد نقد و بررسی قرار داده است.

وال استریت ژورنال: ایران و چین با توافق نامه اقتصادی، امنیتی فشارهای آمریکا را به چالش می کشند

توافق نامه 25 ساله همکاری ایران و چین در زمانی که هر دو کشور در موضع مخالف و تحت فشارهای ایالات متحده قرار دارند، باعث شده است از سوی برخی رسانه ها اتحاد یا ائتلاف برای مقابله با فشارهای ایالات متحده تعبیر شود.

از جمله رسانه هایی که به این مسئله پرداخته است روزنامه وال استریت ژورنال است، این روزنامه در این باره نوشت: ایران در توافق با چین به دنبال افزایش سرمایه گذاری چین در زیرساخت های ایران و تعمیق همکاری های دفاعی است.

در ادامه آمده است: این توافق یک پیروزی برای ایران در راستای خنثی کردن تلاش های آمریکا برای منزوی کردن ایران است، همچنین موفقیت تهران برای برقراری رابطه با قدرت های غیرغربی است.

در پایان این روزنامه با اشاره به امضای توافق 25 ساله ایران و چین در روز شنبه از سرمایه گذاری چین در زیرساخت های ایران خبر می دهد. از نکاتی مانند سرمایه گذاری در حوزه نفت و همچنین انتقال فناوری خودرو سازی را بیان می کند.

اسپوتنیک: رهبر ایران تحریم ها را فرصت تلقی می کند

برخورد ایران با تحریم های ایالات متحده همواره برای رسانه جذاب بوده است، در این میان مواضع و سخنان رهبری بیشتر جلب توجه می کند.

خبرگزاری اسپوتنیک در همین باره نوشت: رهبر ایران روز شنبه در توییتر خود در مورد چگونگی مقابله تهران با تحریم های جدید اعمال شده توسط ایالات متحده نظر خود را اعلام کرد.

در ادامه با اشاره به فرمایشات رهبری افزوده است ایشان دو روش را پیشنهاد می کنند که اول التماس تحریم کنندگان برای لغو تحریم است و دوم استفاده از نیروهای داخلی برای تولید محصولات تحریم شده؛ ایشان اعلام کردند ایران راه دوم را انتخاب کرده است.

در پایان این خبرگزاری از احتمال بازگشت ایالات متحده به برجام و امیدواری دولت بایدن به بازگشت ایران به محدودیت های هسته ای برجام اشاره می کند. همچنین بیان می کند که رهبر ایران تحریم ها را فرصت تلقی می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید