بازتاب ایران

اوراسیاریویو: ایالات متحده باید از مذاکرات هسته ای جدا شود/ اسپوتنیک: ایران عملیات خود در دریای سرخ و خلیج عدن را آغاز می کند/ نشنال اینترست: اشاعه موشکی چین قدرت بازدارندگی ایران را خنثی می کند

    کد خبر :891364
«بازتاب» سعادت شریفی پور - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو، خبرگزاری اسپوتنیک و نشریه نشنال اینترست بر موضوعاتی چون ایالات متحده باید از مذاکرات هسته ای جدا شود، ایران عملیات خود در دریای سرخ و خلیج عدن را آغاز می کند، اشاعه موشکی چین قدرت بازدارندگی ایران را خنثی می کند، نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل اندیشکده اوراسیاریویو، خبرگزاری اسپوتنیک و نشریه نشنال اینترست بر موضوعاتی چون ایالات متحده باید از مذاکرات هسته ای جدا شود، ایران عملیات خود در دریای سرخ و خلیج عدن را آغاز می کند، اشاعه موشکی چین قدرت بازدارندگی ایران را خنثی می کند، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

اوراسیاریویو: ایالات متحده باید از مذاکرات هسته ای جدا شود

تاثیر جنگ در اوکراین بر مذاکرات هسته ای وین از موضوعات مطرح شده در رسانه های بین المللی طی روزهای اخیر است.

اندیشکده اوراسیاریویو در این باره نوشت: چرا ایالات متحده باید از مذاکرات هسته ای ایران جدا شود

ادامه می دهد: جهان بر وضعیت اروپای شرقی متمرکز شده است، اما در 1000 کیلومتری کیف، در وین سیاستمداران با یک موضوع ژئوپلیتیک دیگری روبرو هستند: ایران و برنامه هسته ای آن

افزوده است: در اینجا روسیه نقش مهمی ایفا می کند، از زمانی که برجام مورد مذاکره قرار گرفت، مسکو همواره با ارائه پوشش دیپلماتیک و حمایت در شورای امنیت سازمان ملل با ایران همراه بوده است.

در پایان این اندیشکده مدعی شده است به دلیل نقش بارز روسیه در مذاکرات هسته ای غیرمستقیم وین، وضعیت برای ایالات متحده پیچیده می شود.

اسپوتنیک: ایران عملیات خود در دریای سرخ و خلیج عدن را آغاز می کند

حضور ایران در دریایی سرخ  خلیج عدن برای پشتیانی و همراهی کشتی های تجاری برای محافظت از آن ها، مورد توجه رسانه های بین المللی قرار گرفته است.

خبرگزاری اسپوتنیک در این باره نوشت: ایران عملیات خود را در دریای سرخ و خلیج عدم برای ایمن سازی دارایی های کشتیرانی تجاری آغاز می کند.

ادامه می دهد: جمهوری اسلامی ایران مدت هاست ایجاد یک ترتیبات امنیتی را پیشنهاد کرده است که بر اساس آن قدرت های منطقه ای، به جای خارجی ها مانند ایالات متحده امنیت دریایی منطقه را تامین کنند.

افزوده است: ناوگروه سه کشتی نیروی دریایی ارتش ایران عملیات امنیتی را برای اسکورت کشتی های تجاری و نفتکش های ایرانی در حال تردد از دریای سرخ و خلیج عدن آغاز کرده است.

در پایان این خبرگزاری اشاره کرده است که این عملیات علاوه بر خدمت به عنوان فرصت آموزشی برای افسران جدید می تواند برای ایران کارکرد داشته باشد.

نشنال اینترست: اشاعه موشکی چین قدرت بازدارندگی ایران را خنثی می کند

برنامه موشکی ایران همواره مورد توجه رسانه ها و دولت های خارجی بوده است، در همین راستا برخی رسانه ها به بررسی این مسئله پرداخته اند.

نشریه نشنال اینترست از جمله این رسانه ها است که در این باره نوشت: اشاعه موشکی چین قدرت بازدارندگی ایران را خنثی می کند.

ادامه می دهد: ترتیبات امنیتی نابرابر و کوته بینانه غرب موقعیت دفاعی ایران را تضعیف نمی کند، آن ها همچنین تلاش های منع اشاعه را تضعیف می کنند.

افزوده است: رفتار غرب باعث ایجاد بازارهای تسلیحاتی بسیار مطلوب برای کشورهایی مانند چین  و روسیه شده است، جنگ اوکراین و شیوه رفتار غرب باعث تقویت همراهی چین و روسیه می شود.

در پایان این نشریه فروش اخیر فناوری موشک های بالستیک توسط چین به عربستان سعودی را نمونه ای از پویایی چین در بازار فروش تسلیحات و در کاهش دهنده بازدارندگی ایران دانسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید