اهمیت سرویس آسانسور به صورت دوره ای

    کد خبر :1020124

همه ما با وجود آسانسور در ساختمان، می توانیم به راحتی و در زمان کوتاهی در بین طبقات ساختمان ها جابجا شویم. با وجود اهمیت زیاد این سیستم ها در ساختمان ها برای جابجایی راحت کاربران، سرویس و نگهداری آن ها نیز مساله ای بسیار مهم تلقی می شود. در واقع سرویس و نگهداری دوره ای آسانسورها به اندازه نصب و راه اندازی اصولی آن ها اهمیت دارد. با انجام سرویس های دوره ای، آسانسورها می توانند کارکرد مطلوب و ایمنی لازم خود را حفظ کنند. در این صورت از به بار آمدن هزینه های هنگفت و نیز حوادث و سوانح جبران ناپذیر نیز به میزان بسیار زیادی جلوگیری می شود. در این مطلب قصد داریم اهمیت سرویس آسانسورها به شکل منظم و دوره ای را مورد بررسی قرار دهیم.

منظور از سرویس آسانسور چیست؟

سرویس آسانسور به مجموعه اقداماتی از قبیل بازدید، کنترل و بررسی قطعات و تجهیزات سیستم به منظور اطمینان از عملکرد درست و نیز عیب یابی و تعمیر آن ها اطلاق می شود. با انجام این اقدامات، کارکرد مطلوب سیستم ادامه یافته و ایمنی آن نیز حفظ می شود. سرویس و نگهداری آسانسور شامل چند مرحله می شود که در هر مرحله قطعات و تجهیزات یک قسمت از آسانسور مورد بازبینی و کنترل قرار می گیرند. علاوه بر این، سرویسکار به نظافت قطعات و قسمت های مختلف آسانسور می پردازد و قطعات دوار و متحرک را نیز روغن کاری می کند.

سرویس آسانسور به چند نوع تقسیم می شود؟

به طور کلی سرویس آسانسورها به دو نوع دوره ای و موردی تقسیم می شود. سرویس دوره ای، خدماتی است که از طرف یک شرکت آسانسوری به صورت دوره ای و منظم که معمولا به شکل ماهیانه است، در محل نصب آسانسور ارائه می شود. در این نوع سرویس، سرویسکار شرکت در بازه های زمانی یک ماهه به طور منظم به ساختمان مراجعه کرده و طبق چک لیست استاندارد، قطعات و تجهیزات را مورد سرویس قرار می دهد. با انجام سرویس دوره ای، قطعات و تجهیزات به طور منظم مورد بازبینی و کنترل عملکرد قرار می گیرند و در صورت وقوع ایراد یا خرابی، فورا عیب یابی شده و تعمیر یا تعویض آن ها نیز به سرعت انجام می شود.

اما سرویس موردی، خدماتی است که به هنگام نیاز و در مواقع خرابی یا اختلال در آسانسور ارائه می شود. در این نوع سرویس، مدیر یا مالک ساختمان به هنگام مشاهده خرابی در قطعات آسانسور و ایجاد اختلال در عملکرد آن، از یک شرکت آسانسوری به منظور انجام سرویس، درخواست خدمات می کند. در سرویس موردی به دلیل آن که تنها در هنگام نیاز و خرابی، از خدمات سرویس استفاده می شود، نمی توان از کارایی و ایمنی آسانسور اطمینان پیدا کرد. زیرا در سرویس موردی، خرابی های کوچک و جزئی از دید سرویسکار پنهان مانده و ممکن است بعدها به مشکلات و خرابی های جدی در سیستم تبدیل شود.

چرا سرویس دوره ای آسانسور اهمیت دارد؟

ما در این بخش به بررسی دلایلی پرداخته ایم که اهمیت سرویس دوره ای آسانسور را نشان می دهند. با وجود این دلایل، کارفرمایان می توانند اهمیت سرویس دوره ای آسانسور را بیشتر درک کرده و برای دریافت این گونه خدمات به دنبال شرکت های معتبر آسانسوری بروند.

♦ افزایش طول عمر آسانسور و قطعات آن

سرویس دوره ای آسانسور می تواند به تشخیص خرابی های جزئی و کوچک در سیستم آسانسور کمک کند. زیرا سرویسکار تمامی قطعات را از نظر عملکرد و سالم بودن مورد بازدید و کنترل قرار می دهد. در این شرایط، قطعات معیوب، فورا تشخیص داده می شوند. با تشخیص زودهنگام چنین خرابی هایی، اقدامات لازم برای تعمیر آن ها به سرعت انجام می شود. بنابراین، خرابی های کوچک به خرابی های بزرگ و اساسی تبدیل نمی شوند که نتیجه آن افزایش عمر مفید قطعات است. وقتی عمر قطعات یک آسانسور همگی افزایش یابد، عمر مفید کل سیستم نیز به همان نسبت بالاتر می رود. پس برای آن که عمر مفید آسانسور شما افزایش یابد، به سرویس دوره ای آن اهمیت زیای دهید.

♦ کمک به حفظ عملکرد مطلوب آسانسور

یکی از دلایلی که سرویس دوره ای آسانسور را مهم و موجه نشان می دهد، کمک به آسانسور در حفظ عملکرد مطلوب است. آسانسورها (elevator) همانند تمامی دستگاه ها، ممکن است به هر علتی دچار اختلال یا افت عملکرد شوند. در این صورت کاربران از کارکرد آسانسور در جابجایی سریع و راحت بین طبقات احساس نارضایتی خواهند کرد. برای مثال افت سرعت، لرزش کابین، سروصدای آزارهنده و غیره، همگی می تواند نشان دهنده اختلال در کارکرد درست آسانسور باشند. زمانی که سرویسکار، سیستم را مورد بازدید و سرویس قرار می دهد، عللی که باعث افت یا اختلال کارکرد آن شده اند، به سرعت تشخیص داده می شوند. در این هنگام با انجام اقدامات لازم، افت یا اختلال کارکرد آسانسور رفع می شود.

♦ تعمیر یا تعویض زودهنگام قطعات

از دیگر دلایلی که اهمیت سرویس دوره ای آسانسور را نشان می دهد، تعمیر یا تعویض زودهنگام قطعات و تجهیزات آسانسور است. زیرا سرویسکار در هر دوره از سرویس، طبق چک لیست، تمامی قطعات را بازدید می کند. در این صورت قطعات معیوب و فرسوده تشخیص داده می شوند. پس از تشخیص این گونه قطعات، اقدامات لازم برای تعمیر یا تعویض آن ها نیز به موقع انجام می شود.

♦ کاهش حوادث و سوانح

وقتی آسانسورها به شکل دوره ای سرویس دهی شوند، خطر بروز حوادث جانی نیز در آن ها کاهش می یابد. زیرا سرویسکار، تجهیزات ایمنی آن ها را به طور مرتب بازدید و کنترل می کند تا از سالم بودن و کارکرد درست آن ها اطمینان یابد. در صورتی که تجهیزات ایمنی آسانسور سالم بوده و به درستی کار کنند، بروز حوادث جانی و مالی نیز بسیار کاهش می یابد. اما در غیر این صورت و بدون انجام سرویس دوره ای آسانسور، هیچ اطمینانی به کارکرد درست تجهیزات ایمنی وجود ندارد و بروز حوادث و سوانح مساله ای غیر قابل اجتناب خواهد بود.

♦ صرفه جویی در هزینه ها و کاهش خسارات

سرویس دوره ای آسانسورها باعث کاهش خسارات ناشی از خرابی ها و صرفه جویی در هزینه ها می شود. زیرا با تشخیص زودهنگام خرابی های کوچک و جرئی، از ایجاد خرابی های بزرگ و اساسی جلوگیری می شود. در این صورت می توان با انجام تعمیرات جزئی، این ایرادات و خرابی ها را برطرف کرد. بنابراین هزینه های تعمیرات نیز کم تر خواهد شد. اما وقتی خرابی های کوچک به خرابی های بزرگ تبدیل شوند، علاوه بر نیاز به تعمیرات اساسی، ممکن است تعویض قطعات نیز لازم باشد. که در هر دو حالت خسارات زیادی را به مالک یا مدیر ساختمان تحمیل می کند. پس برای آن که از به بار آمدن هزینه های هنگفت در تعمیر آسانسور جلوگیری شود، سرویس دوره ای آسانسور را جدی بگیرید.

شرکت اوکسین لیفت، ارائه دهنده خدمات سرویس آسانسورها

در بین شرکت های مختلف آسانسوری، شرکت اوکسین لیفت توانسته است با کوشش های شبانه روزی مدیریت و پرسنل فنی خود به جایگاه ویژه ای دست یابد. این شرکت آسانسوری، تلاش می کند تا محصولات و خدمات باکیفیت و مشتری پسند را ارائه کند. از جمله خدمات مهم این شرکت، سرویس دوره ای انواع آسانسورهاست که توسط سرویسکاران کاملا آموزش دیده و متخصص انجام می شود. شرکت اوکسین لیفت تلاش می کند تا سرویس دوره ای آسانسورها، مطابق با استانداردها و فناوری های روز به انجام برسد. تا در این صورت کارکرد مطلوب آسانسورها ادامه یافته و ایمنی آن ها حفظ شود. پس از انعقاد قرارداد سرویس آسانسور با مشتریان، سرویسکاران این شرکت به طور منظم با تجهیزات کامل در محل پروژه حاضر می شوند. سپس طبق چک لیست استاندارد تمامی قطعات را بازدید کرده و خرابی های احتمالی را برطرف می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید