اهداکنندگان مستمر خون علیه هپاتیت B واکسینه می شوند

    کد خبر :333897

سازمان انتقال خون با هدف ارتقای سلامت اهدا کنندگان مستمر خون و ارتقای ضریب سلامت خون و فراورده های درمانی طرح واکسیناسیون علیه عفونت هپاتیت B را اجرا می کند.

به گزارش مهر، سازمان انتقال خون ضمن گرامیداشت روز جهانی هپاتیت مصادف با ۶ مرداد، با حمایت و همکاری مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، این طرح را اجرا می کند.

بنابراین گزارش هپاتیت ویروسی یک مشکل بهداشتی جهانی است که هیچ کشوری اعم از فقیر و غنی از آن در امان نیست. این بیماری در شکل‌های متفاوتی ظاهر شده، راه‌های متنوعی برای انتقال دارد و شیوه‌های تشخیص و درمان آن از منطقه‌ای به منطقه دیگر متفاوت است. لذا لازم است در سراسر جهان، برای کنترل و پیشگیری از این بیماری متناسب با شرایط هر کشور برنامه ریزی صورت گیرد.

بدین منظور در راستای استراتژی جهانی برای حذف هپاتیت‌های ویروسی به‌عنوان یک تهدید بزرگ سلامت عمومی، تا سال۲۰۳۰ و هدفگذاری سازمان انتقال خون ایران در به صفر رساندن خطر انتقال بیماری های قابل انتقال از طریق خون و فراورده های آن (zero risk) ، تفاهم نامه ای میان سازمان انتقال خون ایران و مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، به منظور واکسیناسیون علیه ویروس هپاتیت B در گروه اهدا کنندگان مستمر خون منعقد شد.

بر اساس این تفاهم نامه در فاز اول برنامه که به صورت بسیج همگانی ۵ ماهه از اول شهریور تا اول بهمن ۹۷ اجرا می شود اهداکنندگان مستمر بالای ۲۹ سال (متولدین قبل از ۱/۱/۶۸) که قبلا طبق برنامه ایمن سازی علیه هپاتیت B واکسینه نشده اند، از طریق اداره کل انتقال خون استان به مراکز بهداشتی درمانی مجری برنامه واکسیناسیون معرفی شده و واکسن هپاتیت B و کارت واکسیناسیون ویژه اهداکنندگان خون دریافت خواهند کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید