انگلیس حماس را تروریستی اعلام کرد

    کد خبر :865144

با موافقت پارلمان انگلیس، جنبش مقاومت اسلامی فلسطین به طور رسمی سازمانی تروریستی در انگلیس شد و تمام فعالیت‌هایش در این کشور ممنوع خواهد بود.

به گزارش فارس، پارلمان انگلیس روز جمعه با تروریستی اعلام کردن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین موافقت کرد.

با موافقت پارلمان انگلیس، حماس به صورت رسمی، به عنوان سازمانی تروریستی در این کشور شناخته می‌شود و تمام فعالیت‌های این جنبش در انگلیس ممنوع خواهد بود.

وزارت کشور انگلیس اعلام کرد اعضای حماس و کسانی که در راستای حمایت از این جنبش فعالیت کنند ممکن است با مجازات زندان تا 14 سال مواجه شوند.

هفته پیش بود که دولت انگلیس در ادامه سیاست ضد فلسطینی و حامی رژیم صهیونیستی خود، تمام جنبش مقاومت اسلامی فسطین (حماس) را تروریستی اعلام کرد. «پریتی پاتل» وزیر کشور انگلیس خبر داد که به دستور وی، هرگونه فعالیت گروه حماس در انگلیس را ممنوع کرده است.

پاتل در بیانیه‌ای گفت: «حماس از قابلیت‌های تروریستی قابل توجهی برخوردار است، از جمله دسترسی به تسلیحات گسترده و پیشرفته و همچنین امکانات آموزشی تروریست‌ها را به همراه دارد.»

وی با تکرار اتهام‌زنی‌های بی‌اساس که رنگ‌وبوی ادعاهای رژیم اسرائیل را داشت، افزود: «به همین دلیل است که من اقدام به ممنوعیت کامل حماس کردم».

بعد از این اقدام بود که «نفتالی بنت» نخست‌وزیر و «یائیر لاپید» وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در توئیت‌های جداگانه‌ای، از این تصمیم انگلیس استقبال کردند.

جنبش مقاومت اسلامی حماس نیز هفته پیش با ابراز تأسف از تصمیم انگلیس برای تروریستی خواندن این جنبش مقاومت، گفت که انگلیس همچنان در مسیر اشتباه گذشته خود به سر می‌برد.

در بیانیه جنبش حماس آمده است که دولت انگلیس به جای عذرخواهی و تصحیح اشتباهات تاریخی خود در حق مردم فلسطین، چه در خصوص اعلامیه شوم بالفور و چه در خصوص دوره قیمومیت که خاک فلسطین را به جنبش صهیونیسم واگذار کرد، اکنون علیه قربانیان به یاری تجاوزکاران برخواسته است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید