انواع ساندویچ پانل عایق

    کد خبر :944668

ساندویچ پانل نوعی متریال پیش ساخته است که با مواد و مصالح مختلف تولید می شود و در صنعت ساختمان سازی برای تولید پارتیشن، سقف و روکش دیوار کاربرد فراوانی دارد. هر پوششی که برای این مواد پیش ساخته استفاده شود تغییراتی در نوع عایق‌بندی، دوام، استحکام و کاربرد آن ایجاد می‌کند.

صفحه عایق از دو لایه فلزی با فوم عایق میانی تشکیل شده است. صفحات عایق فلزی و فوم مورد استفاده در ساخت ساندویچ پانل می‌توانند از مواد مختلفی ساخته شوند. در زمان اجرای ساندویچ پانل می توان از انواع عایق میانی استفاده کرد. عوامل مختلفی بر این انتخاب تاثیر می گذارند. از جمله این عوامل می توانیم به این موارد اشاره کنیم:

نوع کاربری سازه: انواع مسکونی، صنعتی، ورزشی و …

نوع منطقه قرار گیری سازه: بسته به نوع منطقه و نوع شرایط جوی باید از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل استفاده شود.

نوع ساندویچ پانل، مانند: ساندویچ پانل سقفی، ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سردخانه‌ای.

متریال ساندویچ پانل: بسته به این که از چه متریال در تولید این سازه استفاده شده است می توان از انواع عایق میانی در ساندویچ پانل استفاده نمود.

مقدار هزینه مد نظر مالک سازه: با توجه به تفاوت قیمت مواد اولیه مورد استفاده در ساندویچ پنل، باید متناسب با هزینه، عایق میانی را انتخاب کرد.

با توجه به این عوامل می توان نوع عایق میانی را در این سازه ها تعیین نمود.

انواع عایق مورد استفاده در ساندویچ پانل

ساندویچ پانل‌ها، نسبت به متریال‌های مشابه در خصوص پوشش، از لحاظ سبک بودن و عایق بودن بهترین متریال در نوع خود می‌باشند. این محصول علاوه بر وزن کم و سرعت در اجرا نسبت به مصالح دیگر مقرون به صرفه‌تر بوده و تمامی استانداردهای ذخیره سازی انرژی را رعایت می‌نمایند.

یكی از ویژگی‌های ساندویچ پانل‌ ساخته شده با استفاده از پلی اورتان، عایق بودن نسبت به دما و پایین‌ترین ضریب انتقال دما می‌باشد. به طور مثال ضریب انتقال دمای یک ساندویچ پانل به ضخامت 5 سانتی‌متر به علت ضریب انتقال حرارتی فوق‌العاده پایین معادل یک دیوار آجری به ضخامت 172 سانتی‌متر است كه همین امر منجر به صرفه جویی در مصرف انرژی و كاهش هزینه‌ها در طولانی مدت خواهد شد.

پلی اورتان (PUR)

پلی اورتان فوم سفت و سختی است که با مخلوط کردن اجزای «پلیول و ایزوسیانات» با مواد کاتالیزور تحت فشار بالا و شرایط تولید خاص تشکیل می‌شود. با تضمین عایق حرارتی بودن برتر، توسط ساختار سلولی بسته آن، پلی اورتان دارای ثبات و پایداری چند بعدی است و آب را جذب نمی‌کند. همچنین باکتری‌ها نیز در بستر آن قابلیت رشد و تکثیر ندارند. کارایی مکانیکی پلی اورتان به علت مقاومت فشاری بالای آن بسیار مناسب است.

پلی اورتان، عایق آب و حرارت، با مقاومت مکانیکی بالا است اما عایق مناسبی برای صدا نیست و نمی‌تواند به خوبی در برابر آتش‌سوزی مقاومت کند.

پلی ایزوسیانات  (PIR)

هنگامی که اجزای اصلی فوم پلی اورتان در مقادیر متفاوتی با هم مخلوط شده و واکنش شیمیایی دهند، یک ساختار جدید ماکرومولکولی به نام پلی ایزوسیانورات تشکیل می‌شود. فوم سفت پلی ایزوسیانورات نسخه‌ای از پلی اورتان با مقاومت بالاتر در برابر آتش سوزی به دلیل تفاوت ساختار آن است. در صورت آتش‌ سوزی، تشکیل دود در مقایسه با پلی اورتان بسیار کم است.

پلی ایزوسونات در برابر آب و حرارت، عایق بسیار خوبی است و همچنین مقاومت مکانیکی بالایی دارد. پلی ایزوسونات، در برابر آتش‌سوزی، مقاومت خوبی ارائه می‌دهد. این ماده در برابر صدا، عایق مناسبی نیست.

پشم معدنی

پشم معدنی نام عمومی است که به الیاف حاصل از ذوب سنگ‌های غیر آلی و دیگر اکسیدهای غیر آلی در دمای بالا، داده می‌شود. پشم معدنی با ساختار فیبری و سلولی باز خود، یک انتخاب عالی برای ساختمان ها با توجه به عایق صدا بودن و مقاومت در برابر آتش می باشد. پشم معدنی از نظر عایق حرارتی بودن دارای قدرت عایقی کمتری از پلی اورتان (PUR) و پلی ایزوسیانات (PIR) است.

پشم معدنی برای تولید ساندویچ پانل در کارخانه ماموت به طور کاملا خودکار برش داده می‌شود و الیاف آن در موقعیت عمود بر سطح پانل قرار می گیرند. بنابراین، مقاومت پانل در برابر فشار افزایش می‌یابد و مقدار مکانیکی آن بهبود پیدا می‌کند. ممکن است ترجیح دهید که از مواد پشم معدنی برای ساختمان هایی استفاده کنید که به عایق صدای بالایی نیاز دارند، یا در معرض خطرات آتش سوزی هستند و یا برای ساختمان‌هایی که مواد قابل اشتعال و منفجره در آن‌ها ذخیره شده است. برای خیلی از سوله‌های کارخانه‌ها و انبارها از پشم معدنی استفاده می‌شود.

پشم معدنی، در برابر صدا و آتش‌سوزی، مقاومت خیلی خوبی دارد. این ماده، مقاومت مکانیکی قابل قبولی دارد و در برابر حرارت و آب، عایق مطلوبی است.

پلی استایرن منبسط شده (EPS)

پلی استایرن منبسط شده یک ماده ترموپلاستیک و برگرفته از نفت خام است. ماده خام پلی استایرن، که ساختار میکروگرانولی دارد، ابتدا با بخار آب، گرم و منبسط می‌شود. از گاز پنتان، یک جز آلی، برای متورم کردن گرانول‌ها استفاده می‌شود. پس از فرایند تورم، گرانول‌های پلی استایرن به یکدیگر سخت چسبیده و شکل قالبی را می‌گیرند که در آن هستند. در نهایت، پس از تبدیل شدن به بلوک، پلی استایرن منبسط شده با برش دادن به صورت ورق برای استفاده آماده است.

در پایان این فرایند، گاز پنتان جایگزین هوا می‌شود. این هوای بی حرکت و خشک، که در گرانول‌های با منافذ کوچک بسته حبس شده است، به ورق‌های EPS این امکان را می‌دهد که عایق حرارتی عالی برای ساختمان‌ها باشند. پلی استایرن منبسط شده (EPS) مقرون به صرفه‌ترین و سبک‌ترین محصول در میان تمام انواع عایق‌های حرارتی است.

EPS مقاومتی در برابر آتش‌سوزی ندارد و عایق صوتی خوبی هم نیست. همچنین مقاومت مکانیکی قابل قبولی هم ندارد اما عملکرد مناسبی در جلوگیری از انتقال آب و حرارت از خود نشان می‌دهد. دنيای ماموت با ظرفيت توليد سالانه ۶.۰۰۰.۰۰۰ متر مربع انواع ساندويچ پانل، سريع‌ترين زمان تحويل را در اختيار مشتريان

قرار می‌دهد. جهت دريافت ليست قيمت فروش، مشاوره‌های تخصصی و مشخصات دقيق فنی محصولات، سفارش ساندویچ پانل، با شماره تلفن‌های (واحد فروش) تماس حاصل نماييد. در صورتی كه ورق مورد نياز مطابق با رنگ اعلامی از سوی مشتريان در انبار موجود باشد و نيز پس از عقد قرارداد خريد، ابعاد دقيق ساندويچ پانل‌هاِ مورد سفارش به شركت دنيای ماموت اعلام گردد، پروژه در برنامه‌ريزی توليد قرار می‌گيرد و متناسب با صف توليد، بين ۱۰ الی ۲۰ روز، توليد و به مقصد مشتريان بارگيری خواهند شد.

تلفن دفتر: ۴۵۰۰-۰۲۱

وبسایت رسمی دنیای ماموت: https://mammutworld.com

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید