انصراف متقاضیان مسکن ملی همزمان با ثبت نام متقاضیان نهضت مسکن/ وقتی دولت دست جوانان فاقد مسکن را در پوست گردو می گذارد

    کد خبر :882396

 پس از سه سال بلاتکلیفی و وعده های سرخرمن مدیران ارشد وزارت راه و شهرسازی به متقاضیان مسکن ملی، حالا فرایند انصراف متقاضیان این نوع مسکن با شدت بیشتری دنبال می شود. این در حالی است که از آنسو دولت سیزدهم با طرح جدیدی به نام نهضت ملی مسکن در همان قالب مسکن ملی در حال ثبت نام متقاضیان جدید است.

«بازتاب»؛ آرش خداپرست- بازی با روح و روان جمعیت پرشمار جوانان فاقد مسکن توسط مسئولان اجرایی کشور که از دولت دوازدهم شروع شده بود، در دولت جدید نیز ادامه دارد و این موضوع سبب شده تا بسیاری از متقاضیان مسکن ملی ناامید از خانه دار شدن در پی انصراف و پس گرفتن وجوه پرداختی خود باشند.

رویه عجیبی که گویا برای متولیان اجرایی کار نیز چندان محل سوال و اشکال نیست و بدون هیچگونه مقاومتی و به صورت رسمی در حال ثبت انصراف متقاضیان و پس دادن پول های پرداختی ایشان هستند.

به طور مثال بررسی ها نشان می دهد شرکت عمران شهر جدید پرند در دفتر اداری که بابت پیگیری امور مسکن ملی به راه انداخته است، در تابلوی اعلانات روش و فرایند انصراف را اطلاع رسانی کرده است و این خود گویای آن است که مراجعه متقاضیان برای انصراف و پرسش در این باره آنقدر زیاد است که کارکنان این اداره را به ستوه آورده و آنها چاره ای جز درج فرایند انصراف در تابلو اعلانات ندارند!

علاوه بر حقیقت مورد اشاره بررسی در فضای مجازی و گروه های تلگرامی که به همین منظور راه اندازی شده اند نیز چنین مسئله ای را تأیید می کند و در گروه های تلگرامی نیز می بینیم که بحث اصلی متقاضیان چرایی به سرانجام نرسیدن پروژه های مسکن ملی پس از سه سال و چگونگی ثبت درخواست انصراف است.

همانطور که اشاره شد این واقعیت درحالی پیش می رود که از آنسو به صورت مستمر مسولان وزارت راه و شهرسازی در حال تبلیغ پروژه نهضت ملی مسکن هستند و دقیقاً مثل مسئولان قبلی وزارتخانه در حال دادن وعده های بی سرانجام و فاقد افق روشن به جوانان فاقد مسکن هستند.

در همین پروژه های مسکن ملی که اخذ وجه نقد برای اجرایی کردن آنها از سال گذشته آغاز شده و علی رغم گذشت دو سال از آغاز عملیات اجرایی آنها هنوز بسیاری از پروژه ها در مراحل اولیه هستند، خسارت بسیار سنگینی به واسطه تأخیر و تورم  به متقاضیان وارد شده است که کسی پاسخگوی آن نیست و همین بی مسئولیتی ها و فرار از پاسخگویی ها این متقاضیان را به این فکر انداخته تا با جلوگیری از ضرر بیشتر به منفعتی حداقلی برسند!

فضایی عجیب و غیر قابل باور که شاید برای آن نمونه مشابه خارجی نتوان یافت ولی به هر صورت در ایران ما رخ داده و دست صدها هزار جوان متقاضی مسکن در ایران توسط دولت دوازدهم و سیزدهم در پوست گردو گذاشته شده است.

واقعیتی که آنها را در یک بلاتکلیفی محض قرار داده و حالا بسیاری از ایشان در پی آن هستند تا با انصراف و پس گرفتن وجوه پرداختی برای خانه دار شدن چاره دیگری بیاندیشند و یا شاید برای یک دوره نسبتاً طولانی فکر خانه دار شدن را از سرشان بیرون کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید