انریکه مورا در بازگشت از تهران بازداشت شد

    کد خبر :909543

معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در توییتی اعلام کرد پلیس آلمان در حالی که در مسیر بروکسل در بازگشت از تهران بوده، مانع ادامه سفر او شده است.

این دیپلمات اروپایی که هماهنگ‌کننده مذاکرات وین است و برای گفت‌وگو در همین خصوص به تهران سفر کرده بود، در توییتی نوشت:

پلیس آلمان در فرودگاه فرانکفورت در مسیر بروکسل در حالی که از تهران برمی‌گشتم، مانع ادامه سفر من شد. هیچ توضیحی داده نشد. (متوقف کردن) یک مقام اتحادیه اروپا در یک ماموریت رسمی با گذرنامه دیپلماتیک اسپانیایی. گذرنامه و گوشی‌هایم را گرفتند.

انریکه مورا شب گذشته (پنجشنبه شب) پس از انجام گفت‌وگوها در تهران، ایران را ترک کرد.

او در ادامه در توییتی دیگر نوشت:

در حالی که منتظرم تا سفرم به بروکسل ادامه یابد، می‌خواهم تاکید کنم که در تهران، لزوم توقف اعدام «احمدرضا جلالی» را مطرح کردم و خواستار آزادی او به دلایل بشردوستانه شدم.

معاون «جوزپ بورل» سپس نوشت:

اکنون به همراه دو همکارم، سفیر اتحادیه اروپا در سازمان ملل در وین و رئیس گروه ویژه ایران سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا آزاد شده‌ایم. ما را جدا از هم نگه داشتند. از ارائه هرگونه توضیح در مورد آنچه که به نظر نقض کنوانسیون وین است، خودداری کردند.

به گزارش فارس، انریکه مورا معاون مسؤول سیاست خارجی اتحادیه اروپا و هماهنگ کننده مذاکرات وین روز چهارشنبه برای دومین بار در سال جدید شمسی در تهران حضور یافت و با «علی باقری» مذاکره کننده ارشد جمهوری اسلامی ایران دیدار کرد.

مورا شب قبل از عزیمت به تهران در توییتی با بیان این‌که «دوباره برای دیدار با علی باقری و دیگر مقامات ایرانی درباره مذاکرات وین و دیگر موضوعات راهی تهران هستم»، نوشت: کار بر روی رفع اختلافات باقیمانده در مذاکرات ادامه دارد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید