برجام جایگزینی ندارد

  • سیاسی
  • شنبه ۱ مهر ۱۴۰۲ ۱۷:۴۵
    کد خبر :1022902

 انریکه مورا، معاون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گزارشی درباره مذاکرات اخیر در نیویورک در صفحه شخصی خود در برنامه اجتماعی ایکس نوشت: با آقای علی باقری و نماینده آمریکا و اروپایی‌ها دیدار کردم و نتیجه گیری من این است که سیاست اتحادیه اروپا که تنها با رسیدن به یک توافق جامع در مورد محدودیت‌های قابل راستی آزمایی برای برنامه هسته‌ای ایران از طریق نظارت قابل توجه آژانس بر رفع تحریم‌ها است، مورد حمایت قرار گرفت.

به گفته مورا، همچنین شروط در مورد همکاری هسته‌ای برای اجازه دادن به ایران به منظور داشتن یک صنعت هسته‌ای شفاف از جمله تحقیقات در این زمینه مورد حمایت است.

وی نوشت: می‌توانید این را برجام یا بهترین توافق بنامید، اما جایگزینی برای آن وجود ندارد.

علی باقری معاون سیاسی وزیر خارجه ایران نیز روز 28 شهریور در صفحه خود در شبکه مجازی ایکس نوشت: ‏در ادامه نشست‌های قبلی، با مدیران سیاسی فرانسه، آلمان و انگلیس در نیویورک دیدار نمودم. ما طیفی از موضوعات مورد علاقه دو طرف از جمله مذاکرات رفع تحریم‌ها را مورد بحث قرار دادیم.

وی همچنین 30 شهریور ماه نیز درباره دیدارش با مورا نوشت: در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل، با انریکه مورا ملاقات کردم. ما گفتگوهای صریحی در مورد بسیاری از حوزه‌های روابط ایران و اتحادیه اروپا، از جمله تحولات مربوط به مذاکرات رفع تحریم داشتیم. رایزنی‌ها در آینده، ادامه خواهد داشت.

تسنیم/

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید