انتقال این سازمان و شرکت ها به وزارت بازرگانی

    کد خبر :1011294
انتقال سازمان شرکت وزارت بازرگانی

مطابق لایحه تشکیل وزارت بازرگانی این سازمان و شرکت ها به وزارت بازرگانی منتقل می‌‌شوند.

مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور گفت: هفت سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند؛ بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی باقی و نظارت بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

علیرضا شاهپری اظهار داشت: کلیات لایحه تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس تصویب و برای اصلاح برخی از موارد جزئی در کمیسیون اجتماعی مجلس در حال بررسی است.

وی افزود: در این راستا هفت سازمان و شرکت به وزارت بازرگانی جدید منتقل می‌شوند. مطابق لایحه، سازمان توسعه تجارت، شرکت نمایشگاه بین المللی، سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان، شرکت مادر تخصصی بازرگانی دولتی ایران، موسسه مطالعات و پژوهش‌های بازرگانی، مرکز توسعه تجارت الکترونیکی و صندوق ضمانت صادرات ایران قطعا به وزارت بازرگانی منتقل می شوند.

مدیرکل امور ساختارهای سازمانی سازمان اداری و استخدامی کشور یادآور شد: بخش تولید در وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باقی می‌ ماند و در واقع بخش ذخیره سازی، توزیع و تنظیم بازار به وزارت بازرگانی منتقل می شود.

شاهپوری افزود: در طول سالیان گذشته چندین بار وزارت بازرگانی ادغام و تفکیک شده است. ساختار وسیله ای است که دولت خدمات بهتری به مردم بدهد. در کشورهای مختلف نیز مسئله وزارت بازرگانی و سایر وزارتخانه ‌ها و ساختار و سازمان‌ ها با توجه به مقتضیات و رویدادهایی که اتفاق می ‌افتاد، دولت ها تصمیم بر تغییر آن‌ ها می ‌گرفتند.

به گزارش تسنیم، وی افزود: در حال حاضر در وزارت صنعت، معدن و تجارت 13 سازمان و شرکت و موسسه ذیل این وزارتخانه وجود دارد؛ بنابراین دولت به این نتیجه رسید با توجه به تنظیم بازار و وظایف حوزه بازرگانی که به نوعی مغفول شده است. در نتیجه دولت مصمم شد که این مسئله یعنی نظارت بازار در یک وزارتخانه به نام وزارت بازرگانی متمرکز شود.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید