ابراز نگرانی عراق نسبت به تاثیر بحران اوکراین بر سبد غذایی و ذخیره استراتژیک خود

    کد خبر :892621

وزارت بازرگانی عراق با اعلام نیاز این کشور به دو میلیون تن گندم برای تامین سبد غذایی و ذخیره استراتژیک خود عنوان کرد که در حال حاضر تنها چهل میلیون دلار برای وارد کردن فقط پنجاه هزار تن در اختیار دارد.

به گزارش شفقنا به نقل از خبرگزاری الفرات، «محمد حنون» سخنگوی وزارت بازرگانی عراق در سخنانی با اشاره به اینکه عراق از شرکت های جهانی خواسته است پیشنهادات خود را برای تامین گندم این کشور ارائه دهند، بیان کرد: مبالغی که وزارت بازرگانی از شرکت های متبوعه دریافت کرده، چهل میلیون دلار است که تنها می توانیم با آن پنجاه هزار تن گندم وارد کنیم.

حنون با اشاره به اینکه این مبلغ از تخصیصات وزارت دارایی براساس مصوبه هیات وزیران نیست، خاطرنشان کرد: وزارت بازرگانی از تداوم بحران اوکراین و محقق نشدن اهداف بازارهای جهانی نگران است چون نیاز به تامین گندم برای کارت سهمیه همچنان به قوت خود باقی می ماند.

وی با اشاره به اینکه نیاز فعلی ما دو میلیون تن گندم برای تامین سبد غذایی و ذخیره استراتژیک است، اظهار داشت: موافقت وزارت برنامه ریزی را کسب کرده ایم و پیشنهاداتی را به تولیدکنندگان مختلف ارائه خواهیم کرد و هرکدام که به نفع کشور باشد را انتخاب خواهیم کرد.

سخنگوی وزارت بازرگانی عراق بیان کرد: عراق معمولا از استرالیا، آمریکا و کاندا گندم وارد می کند.

جنگ روسیه و اوکراین باعث افزایش قیمت جهانی گندم شده است زیرا این دو کشور سیزده درصد از گندم جهان را تولید می کنند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید