انتقاد صریح روحانی از گزارش دیوان محاسبات درباره دلارهای گمشده: ۱۰۰ درصد غلط است/مگر با دولت قهرید، قبل از مطرح کردن رایزنی و مشورت کنید

  • سیاسی
  • چهارشنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ ۱۵:۳۰
    کد خبر :706667

حجت السلام و المسلمین حسن روحانی گفت: نظارت کار بسیار خوبی است و در قانون اساسی هم پیش‌بینی شده است. حتما دستگاه‌های نظارتی باید کار خودشان را انجام دهند. وزارت اطلاعات، سازمان بازرسی و دیوان محاسبات و هر دستگاه دیگری باید براساس قانون وظایف خود را انجام دهند. اما بحث نظارت بر همه دستگاه‌هایی است که از بودجه استفاده می‌کنند.

روحانی گفت: دو موضوع بودجه و سازمان اداری و استخدامی در اختیار رییس‌جمهور است و مربوط به همه دستگاه‌ها است،دیوان محاسبات برای نظارت و محاسبه اینکه پول‌ها چطور خرج شده، باید موضوع را توسط هر کسی که از بودجه دولت استفاده می‌کند اعم از همه دستگاه‌ها، قوا و نهادهای انقلابی و فرهنگی و… نظارت انجام دهد. نظارت بر بودجه باید نظارت عام باشد و نه آنکه فقط بر یک دستگاه‌ نظارت شود. اینجا خودی و غیرخودی نداریم. اینجا همه خودی هستند.

وی بیان اینکه نکته دیگر این است که حرف تا از دهان بیرون نیاید، می‌توان آن را تعدیل کرد اما وقتی از زبان خارج شد، هر کسی از ضد انقلاب و… درباره آن حرف می‌زند؛ بیان کرد: وقتی یک دستگاه نظارتی گزارشی تهیه می‌کند، می‌تواند با مسئولان دولتی رایزنی و مشورت کند. مگر دستگاه‌های دولتی با آنها قهرند. من خودمان آن گزارش را به شما دادیم. دیروز رئیس بانک مرکزی به درستی پاسخ داد و من هم وقتی گزارش را دیدم و عیب و ایراد دارد.

به گزارش خبرآنلاین، رئیس جمهور با بیان اینکه دولت از نظارت استقبال می‌کند، گفت: نظارت باید باشد و براساس قانون اساسی است. من مسئول اجرای قانون اساسی هستیم اما می‌گویم نصف و نیمه عمل نکنیم. یک سفره همه چیزش باهم است. نظارت باید عام باشد. هر کس از بودجه استفاده می‌کند، باید مورد نظارت باشد و دیوان محاسبات بر آنها هم نظارت کند. من از مسئولان می‌خواهم بیان‌ آنها به گونه‌ای نباشد که موجب شبهه از سوی مردم باشد.

وی گفت: من بخش ارز را که شنیدم، ۱۰۰ درصد غلط بود و براساس بی‌اطلاعی محض از مقررات و قوانین کشور بود. این بسیار بد است که یک مقام حرفی را بزند اما با قوانین کشور منطبق نباشد. خواهش می‌کنم همه عزیزان پاسخ لازم را بدهند. این پاسخ به خاطر دفاع از دولت نباشد بلکه به خاطر دفاع از حقیقت است تا همه دستگاه‌ها مراقبت کرده و بدانند بدون توجه به مقررات نمی‌توان مسئله‌ای را بیان کرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید