انتقاد رئیس شورای اسلامی شهر تهران از زاکانی

    کد خبر :866355

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با انتقاد از حذف ردیف‌های اعتباری شهرداری‌ها در بودجه سال آتی کشور گفت: با نوشتن نامه به دولت به دنبال اصلاح بودجه شهرداری پایتخت هستیم.

به گزارش ایرنا؛ مهدی چمران در بیست و هشتمین جلسه اعضای شورای اسلامی شهر تهران افزود: وضعیت بودجه در شهرداری چندان مناسب نیست و حذف این ردیف‌ها نارضایتی عمومی را به دنبال خواهد داشت.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران اظهار داشت: آلودگی هوا، ترافیک و حمل و نقل عمومی مردم را زجر می دهد و برای تامین اتوبوس تلاش می کنیم.

وی اضافه کرد: در این شرایط سخت، نه تنها مردم کلانشهر ها با آلودگی هوا دست به گریبان هستند، بلکه حذف کردن بودجه توسط مسئولان کار نامناسبی است و نارضایتی عمومی را به وجود می آورد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه در بودجه سال آینده نه تنها کمکی به شهرداری نشده بلکه بودجه سال های گذشته نیز حذف شده است، اظهار امیدواری کرد ه با درخواست اصلاح بودجه پیش بینی شده، موافقت شود.

وی ادامه داد: امیدواریم سازمان برنامه و بودجه در تامین بودجه برای کل کشور و همه شهرداری ها برنامه ریزی درستی داشته باشد چراکه در صورت اصلاح نشدن بودجه سال آتی، با مشکلات زیادی مواجه می شویم.

چمران گفت: اعتبار برای سازمان فاضلاب روستایی را هم به دلیل نداشتن سرمایه، در برنامه شهرداری در نظر گرفته اند و ریشه این موضوع به یک درصد مالیات بر ارزش افزوده ای که در سالجاری اضافه شد، بازمی گردد؛ حال آنکه به جای یک درصد چند درصد تحمیل کردند و از آنچه برای شهرداری ها نظیر وام است، کاسته شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه علیرضا زاکانی شهردار پایتخت باید برای حل این چالش به میدان بیاید، افزود: شهردار باید تلاش کند آنچه را که حذف شده برگرداند و وضعیت بهتری را برای شهرداری رقم بزند و از ظرفیت های شورای عالی استان ها نیز برای این موضوع حیاتی استفاده شود.

وی گفت: رضایت عمومی شهر برای انقلاب و کشور لازم و ضروری است و اگر مسئولان شهرداری ها خوب کار نکنند نارضایتی عمومی حاصل می شود و مشکلات را با گفتار درمانی نمی شود رفع کرد.

1
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد
  1. اس گفت:

    مگه شورای شهر تهران رئیس دارد . نمی دانستم . خوب شد که گفتید . چون تا جایی که میدانیم تمام کارها و انتصابات و برنامه را فقط به شورای شهر اعلام می کنند که تائید سوری بنمایند . وجود شورا فقط و فقط برای گرفتن مجور انتصابات تحمیلی می باشد .

دیدگاهتان را بنویسید