امیرحاتمی: برنامه های چهارسال آینده، ارتقاء توان موشکی بر مبنای افزایش توان بازدارندگی است

  • سیاسی
  • جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ ۹:۳۴
    کد خبر :83978

 

وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم تاکید کرد: شناخت دقیقی از تهدیدات داریم و به همین خاطر، اولویت برنامه های چهارسال آینده وزارت دفاع ارتقاء توان موشکی بر مبنای افزایش توان بازدارندگی است.

سرتیپ ستاد امیر حاتمی در پاسخ به سوالی درباره مهمترین اولویت های وزارت دفاع در دولت دوازدهم گفت: وزارت دفاع براساس تدابیر فرماندهی معظم کل قوا برای استفاده از ظرفیت‌های ‌دولت محترم در جهت پشتیبانی از نیروهای مسلح عمل می‌کند ‌و در چهار سال گذشته نیز تمام تلاش وزارت دفاع، ‌پشتیبانی کامل از نیروهای مسلح بوده است لذا مهم‌ترین اولویت‌های وزارت دفاع در چهار سال آینده حوزه موشکی است چرا که ‌دشمن برای خنثی کردن توان موشکی ایران به شدت در تلاش است و وزارت دفاع با شناخت دقیق از تهدیدات اقدامات مهمی را در دستور کار دارد. قطعا اولویت اول وزارت دفاع، تقویت بنیه دفاعی و قدرت بازدارندگی کشور است.
وزیر پیشنهادی دفاع در جواب به سوالی درباره برنامه های توسعه تولیدات صنایع دفاعی اظهار داشت: وزارت دفاع ایران مفتخر است با وجود تمامی محدودیت ها و محرومیت‌هایی که از سوی دشمنان ملت ایران در یک دوره طولانی تحمیل شد، امروز قادر است تمام تجهیزات مورد نیاز دفاع بومی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در همه حوزه های زمینی، هوایی، دریایی، فضایی و سایبری را با ابتکار و خلاقیت، طراحی، تولید و تامین کند.
وی افزود: در دولت دوازدهم برنامه اینجانب تحقق و پیاده‌سازی تدابیر فرماندهی معظم کل قوا و دولت برای ‌تقویت بنیه دفاعی و پشتیبانی از نیروهای مسلح است، با توجه به سابقه فعالیت در ستاد کل نیروهای مسلح با ‌نیازهای حوزه دفاعی آشنایی دارم و در وزارت دفاع برای افزایش کمی و کیفی تولیدات دفاعی در چهار سال اخیر تلاش‌های موثری صورت گرفته که نتیجه آن ‌افزایش رضایت نیروهای مسلح بوده است.
امیرحاتمی درباره برنامه هایش برای افزایش قدرت نظامی و بازدارندگی هم گفت: دشمنان به ویژه استکبار جهانی در تلاش‌اند تا قدرت بازدارنده ‌حوزه موشکی را از ایران اسلامی بگیرند لذا تمام تلاش مدیران و متخصصان وزارت دفاع استمرار، ‌ارتقاء‌ و افزایش قابلیت‌ها و کیفیت در تولید موشک‌ها خواهد بود.
وی اضافه کرد: در وزارت دفاع ضمن رصد فعالیت دشمنان در حوزه‌های نظامی، بر افزایش کمیت و قابلیت‌های موشک‌ها متمرکز شدیم تا با ارتقاء توان موشکی کشور، توان بازدارندگی جمهوری اسلامی ایران را چند برابر کنیم. امروز ‌در ساخت و تولید شناورهای تندرو به موفقیت‌های ‌خوبی دست یافته‌ایم .
وزیر پیشنهادی دفاع در پاسخ به سوالی درباره نقش دولت در تقویت بنیه دفاعی کشور گفت: رئیس جمهوری چند دستور محکم به صورت مکتوب برای تقویت بنیه دفاعی کشور صادر کرده و مقام معظم رهبری نیز تدابیر روشنی در این زمینه دارند. به هر حال وزارت دفاع وظیفه پشتیبانی از نیروهای مسلح را برعهده دارد و در این مسیر تمام تلاش خود را به کار خواهد بست.
امیرحاتمی تاکید کرد: امروز دستاوردهای بزرگ صنعت دفاعی نشانه اهتمام ویژه دولت به این حوزه است. دولت حمایت از صنایع دفاعی به عنوان لکوموتیو پیشرفتهای علمی کشور در سایر بخشها را امری لازم و مورد اتفاق می داند. تقویت بنیه دفاعی و موشک‌ها و هرچه که برای دفاع کشورمان نیاز باشد را خواهیم ساخت و راه تقویت بنیه دفاعی را ادامه خواهیم داد تا انشاءالله به همه اهدافی که مدنظرمان است برسیم.
به گزارش خبرنگار ایرنا، سرتیپ امیر حاتمی روز گذشته پنجشنبه در سومین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی برنامه های خود را ارائه کرد. در این جلسه نماینده مخالفی برای تصدی وی به عنوان وزیر پیشنهادی دفاع سخنرانی نکرد./ایرنا

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید