امضای قرارداد فروش اس ۴۰۰ روسیه به هند

    کد خبر :385117

منابع روسی از امضای قرارداد فروش اس ۴۰۰ روسیه به هند و نیز امضای بیست توافقنامه همکاری میان دهلی نو و مسکو خبر دادند.

به گزارش بازتاب به نقل از اسپوتنیک، دیمیتری پسکوف سخنگوی ریاست جمهوری روسیه از امضای قرارداد فروش سامانه اس ۴۰۰ میان دهلی نو و مسکو خبر داد.

وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه آیا قرار داد فروش سامانه اس ۴۰۰ به دهلی نو به امضا رسیده است، گفت: بله درحاشیه سفر به امضا رسیده است.

منابع روسی همچنین از امضای ۲۰ توافق نامه با حضور ولادیمیر پوتین و نارندرا مودی نخست وزیر هند در دهلی نو در زمینه همکاری نظامی، واردات گاز از روسیه از سوی هند و ساخت نیروگاههای هسته ای در هند از سوی روسیه خبر دادند.

شایان ذکر است که «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهوری روسیه روز گذشته طی سفری ۲ روزه وارد هند شد.

وی به محض ورود مورد استقبال «سوشما سوراج» وزیر خارجه این کشور قرار گرفت و پس از آن با «نارندرا مودی» نخست وزیر هند دیدار کرد.

رسانه های هندی قبلا اعلام کرده بودند که دهلی نو و مسکو طی این سفر علاوه بر امضای قرارداد خرید سامانه دفاعی «اس ۴۰۰» هند از روسیه، ۲۰ قرارداد در زمینه های دفاعی، هسته ای، انرژی، هوافضا و اقتصادی به ارزش ۵ میلیارد دلار به امضا برسانند.

افزون بر این طرفین برای انجام مانور مشترک نظامی ۱۰ روزه در راستای مبارزه با تروریسم در تاریخ ۱۸ الی ۲۸ نوامبر (۲۷ آبان الی ۷ آذر) نیز به توافق رسیده اند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید