امام جمعه شیراز: در بازدید از مناطق سیل زده، چندین فحش خوردم و اعصابم خرد است

  • اجتماعی
  • چهارشنبه ۷ فروردین ۱۳۹۸ ۱۵:۱۰
    کد خبر :512474
امام جمعه شیراز

امام جمعه شیراز عملکرد برخی ادارات را که زمینه ساز سیل این شهر شد، موجب خشم و حتی فحش دادن آنان به مسئولان دانست و گفت: در بازدید از مناطق سیل زده با خشم و عصبانیت مردم روبرو شدیم.

حجت الاسلام و المسلمین لطف الله دژکام در نشست رئیس و مسئولان بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کشور با استاندار فارس در شیراز ادامه داد: من در بازدید از مناطق سیل زده چندین فحش خوردم و اعصابم خرد است.

نماینده ولی فقیه در فارس گفت: مسیل را گرفته اند و به ساختمان تبدیل کرده اند، چرا نباید سیل جاری شود؟ چرا شهرداری بلوار کشیده و مسیل را مسدود کرده است؟ آب بالا دست دروازه قرآن باید از کجا سر در بیاورد که سیل جاری نشود؟

امام جمعه شیراز بیان کرد:تونلی که شهرداری در منطقه سعدی احداث کرده به رودخانه تبدیل شده است، این تونل هیچ راهی برای فرار آب ندارد، جایی که شهرداری می خواهد در آینده پارک بسازد، به ارتفاع ۲ متر آب جمع شد، صحنه های بی ریخت در جریان سیل شیراز مشاهده کردم.

دژکام گفت: باید ببینیم شهرداری چه بر سر مردم آورده است، وقتی خود شهرداری به حریم رودخانه خشک تجاوز کرده چه انتظاری از مردم داریم؟ من دو سه جا این تجاوز شهرداری به حریم را خودم دیده ام.

وی اضافه کرد: این همه هزینه، وام و تسهیلات پرداخت می شود اما کار به صورت اساسی حل نمی شود ، چرا باید دولت و ملت برای کمک به سیل زدگان این همه کمک کنند و بعد با اندک بارانی دوباره شاهد این خسارت ها باشیم؟ این به معنی آن است که در جریان امور ما، نفهم ها تصمیم می گیرند، نفهم ها به مسئولیتشان عمل نمی کنند.

امام جمعه شیراز ادامه داد: در بازدیدها وارد یک کوچه با ۴ متر گودی شدیم که بن بست بود و راه خروج آب نداشت، شهرداری پشت این کوچه ۱۵ مغازه برای فروش ساخته است، آب این کوچه از کجا باید خارج شود؟ نمی شود بنشینیم و فقط نظاره کنیم، مردم حق دارند فحش بدهند و هر بدی به ما بگویند.

وی گفت: استانداری نماینده حاکمیت است و باید موارد خلاف را اصلاح کند ، باید جلو تصمیمات غلط گرفته شود ، اگر جلو تصمیمات غلط گرفته نشود یا مفسده ای در کار است که نمی شود با آن برخورد کرد یا نفهم ها برای ما تصمیم می گیرند، بدتر از این نمی شود که تخلفات ساختمانی در حریم رودخانه با پروانه شهرداری اجرا شود.

عنایت الله رحیمی استاندار فارس در این جلسه گفت : ۷۰ درصد از بافت مسکونی شهرک سعدی شیراز غیر مجاز و بدون پروانه است، تخریب بافت های غیر مجاز تبعات خاص دارد، حکم برخورد با تخلفات، تخریب است، اما دراین شرایط ما به دنبال اصلاح هستیم.

سیل های پنجم و ششم فروردین ۹۸ در شیراز موجب کشته و زخمی شدن چندین نفر شد و زیان های مالی به همراه داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید