امارات برای ایرانیان ویزای 5 ساله صادر می‌کند!

    کد خبر :799363

کابینه امارات در جدیدترین اقدام خود برای جذب گردشگر، قانون صدور ویزای مولتی 5 ساله را تصویب نمود.

کابینه امارات در جدیدترین اقدام خود برای جذب گردشگر، قانون صدور ویزای مولتی 5 ساله را تصویب نمود. تصویب این قانون برای افرادی که سفرهای متعددی به دبی و دیگر شهرهای امارات دارند، خبر بسیار خوبی محسوب می‌شود. صدور این ویزا برای تمامی ملیت‌ها و کشورها آزاد بوده و هیچ محدودیتی ندارد. در واقع این کشور قصد دارد با صدور ویزای مولتی 5 ساله، امارات را به پایتخت اقتصادی و گردشگری جهان تبدیل کرده و این صنعت را در خاورمیانه رونق بخشد. پیش از این نیز دولت امارات ویزای دورکاری را برای علاقه‌مندان به اقامت در این کشور صادر کرده بود که مورد استقبال بسیاری از افراد در کشورهای مختلف دنیا قرار گرفت. ویزای دورکاری دبی اولین ویزای دورکاری در خاورمیانه است که تاثیر بسیار زیادی در جذب گردشگر به این منطقه داشته است. به نظر می‌رسد شرایط جدید ویزای دبی چندبار ورود نیز مورد استقبال بالایی قرار گیرد و سرمایه‌گذاران و کارآفرینان بسیاری را به سمت امارات سوق می‌دهد.

شیخ محمد بن راشد، نخست وزیر کشور امارات در توییتر خود خبر از تصویب قوانین جدید در زمینه صدور ویزای دبی داد. بر اساس این خبر به زودی ویزای چندبار ورود 5 ساله امارات بدون محدودیت در اختیار تمامی کشورها و ملیت‌ها قرار خواهد گرفت. دارندگان این ویزا می‌توانند به مدت 5 سال در کشور امارات اقامت داشته باشند و هر چند بار که بخواهند از این کشور خارج شده یا وارد آن شوند. این قانون یکی از مهم‌ترین ابتکارات دولت امارات است که روند کار را برای گردشگران و علاقه‌مندان آسان می‌کند و امکان جذب گردشگر بیشتر را فراهم می‌آورد.

شیخ محمد بن راشد هدف از تصویب این قانون را رشد و توسعه امارات دانسته و عنوان کرد دولت این کشور با برنامه و هدف مشخص پیش می‌رود تا وضعیت اقتصادی امارات را در سطح جهانی رشد داده و بهترین زندگی را برای شهروندان خود فراهم سازد.

پیش از این نیز دولت این کشور ویزای دورکاری دبی را تصویب کرده بود. بر اساس این ویزا، تمامی کارمندان از سراسر دنیا که امکان دورکاری را دارند می‌توانند به مدت یک سال در کشور امارات اقامت داشته و کارهای خود را از طریق فضای مجازی و اینترنت انجام دهند. تصویب ویزای دورکاری با هدف جذب استعدادها و متخصصین از سراسر دنیا و حمایت از اقتصاد ملی این کشور انجام گرفت. ویزای دورکاری دبی با توجه به وضعیت کرونا در یک سال اخیر مورد استقبال بسیاری از افراد قرار گرفت و اتباع کشورهای مختلف از جمله کانادا، انگلیس، روسیه، فرانسه و … را به سمت دبی کشاند. دارندگان این ویزا می‌توانند کودکان خود را در مدارس دبی ثبت‌نام کنند، در بانک‌های این شهر حساب باز کنند و از خدمات مخابراتی نیز استفاده نمایند. افراد دورکار از پرداخت مالیات بر درآمد معاف هستند.

دولت این کشور هدف از صدور ویزای دورکاری را حمایت از بخش دولتی و خصوصی، افزایش تعادل بین کار و زندگی، بهبود فضای کسب و کار و افزایش بهره‌وری عنوان کرد.

تا کنون ویزای مولتی دبی به دو صورت یک ماهه و سه ماهه صادر میشد. به نظر می‌رسد صدور ویزای چندبار ورود 5 ساله، ایده فوق‌العاده‌ای بوده و مزایای بسیاری برای دولت امارات و گردشگران به دنبال دارد. از جمله مزایای ویزای دبی برای ایرانیان و اتباع دیگر کشورها می‌توان به صرفه‌جویی در اتلاف وقت و هزینه برای هربار ورود و خروج به این کشور اشاره کرد.

دریافت ویزای 5 ساله چندبار ورود باعث می‌شود تا افراد تمایل بیشتری به سرمایه‌گذاری در امارات پیدا کرده و به خرید خانه در شهرهای این کشور روی آورند. کارشناسان معتقدند شرایط جدید ویزا امارات گامی بزرگ در جذب تعداد زیادی گردشگر و سرمایه‌گذار به این کشور بوده و رونق اقتصادی فوق‌العاده‌ای را برای آن ایجاد خواهد کرد.

قانون صدور ویزای 5 ساله امارات به تازگی تصویب شده و هنوز به مرحله اجرا نرسیده است. اجرای این قانون هم برای گردشگران و هم برای کشور امارات مزایای بسیاری را به دنبال دارد. گردشگران، تجار، خانواده‌ها و افرادی که برای کار به دبی سفر می‌کنند، به راحتی می‌توانند به این کشور رفت‌وآمد داشته باشند و برای هربار ورود درگیر اخذ ویزای امارات نشوند. از طرف دیگر، صدور ویزای 5 ساله فرصت جذب سرمایه‌گذار، متخصص، کارآفرین و نیروی کار بیشتری را برای امارات فراهم کرده و آینده خوبی برای این کشور به دنبال خواهد داشت.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید