الگوی متفاوت بانک دی برای توسعه شعب

    کد خبر :869417
بانک دی

بانک دی برای بهبود کیفیت و افزایش سرعت ارائه خدمات و صرفه جویی در منابع مالی، بخشی از خدماتش را علاوه بر شعبه های این بانک در شعب پست بانک و دفاتر بنیاد شهید ارائه می دهد.

چند ماهی است که بانک دی به جای سرمایه گذاری سنگین در بخش املاک و راه اندازی شعب در شهرهای مختلف کشور، با بهره گیری از ظرفیت های پست بانک و همچنین بنیاد شهید، خدمات خود به مشتریانش را گسترش داده است.

در حال حاضر مشتریان بانک دی می توانند از باجه های راه اندازی شده در بنیاد شهید و همچنین شعب پست بانک برای انجام امور بانکی خود استفاده کنند.

براساس تازه ترین آمارها، 80 دفتر بنیاد شهید و 6 هزار باجه و 627 هزار نقطه تماس پست بانک در سراسر کشور خدمات بانک دی را به مشتریان و همچنین سهامداران اصلی بانک یعنی خانواده شهدا و ایثارگران ارائه می دهند.

تفاهم نامه با پست بانک

براساس تفاهم‌نامه مشترکی که میان بانک دی و پست‌بانک در اواسط اسفند ماه سال گذشته امضا شد، امکان واریز و برداشت وجوه توسط مشتریان، وصول چک‌، انجام امور بانکی مربوطه اعم از صدور کارت، ارائه انواع خدمات بانکداری الکترونیکی و اینترنتی، امکان وصول اقساط تسهیلات و… از طریق شعب و باجه‌های خدمات بانکی پست‌بانک، فراهم شده است.

مزیت های بهره گیری از ظرفیت‌های شبکه پستی عبارتست از: گستردگی نقاط تماس، ایجاد دسترسی عمومی و همچنین پایین بودن هزینه خدمات است که زمینه ارائه خدمات متمایز به مشتریان و افزایش رضایت آن‌ها را فراهم کرده است.

البته ناگفته نماند که در قانون برنامه ششم توسعه کشور و در راستای تحقق دولت الکترونیک تأکید شده است که دستگاه‌های دولتی برای تسهیل در دسترسی مردم به خدمات بانکی، باید خدمات اجرایی خود را به شرکت ملی پست، دفاتر ICT روستایی و دفاتر پیشخوان دولت واگذار کنند.

ارائه خدمات بانکی در دفاتر بنیاد شهید

بانک دی همچنین برای افزایش سهولت دسترسی خانواده‌های شهدا و ایثاگران و همچنین سایر مشتریان به خدمات بانکی، باجه‌های بانک را در دفاتر بنیاد شهید راه‌اندازی کرده است.

اجرای این تصمیم به منظور توسعه فیزیکی و خدماتی بانک دی برای ارائه خدمت به خانواده‌های شاهد و ایثارگر انجام شده است.

در همین راستا اگرچه تاکنون فقط در 80 دفتر بنیاد شهید کشور ارائه خدمات بانک دی انجام گرفته است اما براساس برنامه تدوین شده از سوی این بانک قرار است حدود 360 میز خدمت در مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران سراسر کشور به منظور سهولت در ارائه خدمات بانکی و بیمه و کارگزاری به جامعه هدف، راه اندازی شود.

مدیریت هزینه ها با برون سپاری خدمات

بانک دی در چند ماه گذشته با بهره گیری از ظرفیت پست بانک و دفاتر بنیاد شهید، هزینه‌ سازمان را از طریق برون‌سپاری برخی خدمات، مدیریت کرده که هم نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها داشته و هم در تسریع ارائه خدمات به مشتریان و جامعه هدف موثر بوده است.

نگاهی به تجربه کشورهای موفق در حوزه بانکداری نشان می دهد که شاهد حرکت بانک ها به سمت کاهش تعداد شعب هستیم و درهمین راستا استراتژی برون‌سپاری خدمات به شرکت‌ها، یک فرصت ویژه برای بانک‌ها در زمینه تمرکز تخصصی بر امور بانکداری فراهم کرده است.

در این میان با توجه به شبکه محدود شعب بانک دی در سراسر کشور و لزوم خدمت‌رسانی باکیفیت به مشتریان ، برون‌سپاری برخی خدمات مشتریان به یک الزام عملیاتی و کارکردی تبدیل شده بود که این بانک برای صرفه جویی و ارائه بهتر خدمات از شبکه های موجود در کشور استفاده کرده و علاوه بر هم افزایی بین بانک دی و شبکه بانکی، از ظرفیت های موجود دفاتر بنیاد شهید هم بهره برد.

این اقدام بانک دی تجربه ای نو در میان بانک های ایرانی محسوب می شود و می تواند برای بانک هایی که به سازمان ها و نهادها مرتبط هستند، مورد استفاده قرار بگیرد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید