الگوی تغذیه ایرانی‌ها باید اصلاح شود/افزایش بیماری های غیر واگیر

    کد خبر :288901

یک محقق طب سنتی، ماه مبارک رمضان را بهترین فرصت برای اصلاح الگوی تغذیه عنوان کرد و گفت: با توجه به افزایش بار بیماری های غیر واگیر در جامعه، باید الگوی غذایی مردم اصلاح شود.

ابراهیم ایراندوست به اهمیت تغذیه سالم اشاره کرد و افزود: سال هاست در زمینه اصلاح الگوی تغذیه هموطنانم کار کرده ام و توانسته ام اولین مرکز فرهنگی تحقیقاتی غذای سالم را تاسیس کنم.

وی از آش به عنوان سالم ترین غذای سفره ایرانی نام بردن و گفت: دلیل استفاده از لغت آشپز نیز به دلیل کامل و جامع بودن این غذا است، زیرا هضم، جذب و دفع آن آسان است.

این محقق طب سنتی ادامه داد: انسان غذای تکامل یافته است، وقتی غذا می خوریم، غذا در بدن تبدیل به خون می شود و این خون سالم باعث می شود بدن سالم باشد.

وی بر لزوم برپایی جشنواره های غذایی در جامعه تاکید و از جشنواره طعم سلامت، به عنوان یک فرصت برای هموطنان در جهت آشنایی با خواص غذای سالم نام برد.

موسس مرکز فرهنگی تحقیقاتی غذای سالم، به واژه غذای سالم و ارگانیک اشاره کرد و گفت: ارگانیک یعنی زمین کود شیمیایی و سم دریافت نکرده و فلزات سنگین حاصل از کود شیمیایی و سم در خاک و سپس در دانه و بذر نفوذ نکرده باشد.

ایراندوست افزود: در سال های دور، برای کاشت محصولات غذایی و فرآورده‌های کشاورزی، کود حیوانی استفاده می شد و خبری از کودهای شیمیایی و سموم نبود.

وی عنوان کرد: ما می گوییم فکر سالم در بدن سالم است و وقتی شما غذای ناسالم می خورید بدن شما توانایی کافی برای تفکر و انجام امور را ندارد.

به گزارش مهر ،این محقق طب سنتی یادآور شد: متاسفانه تبلیغات بد روی تغذیه تاثیر داشته است. مصرف انواع سالادها و مواد غذایی که طبع سرد دارند باعث بی حالی، سردی و کم خونی مردم می شود. مصرف این مواد سرد توسط افراد بالای ۴۰ سال و در جغرافیایی که طبیعت سرد دارد تاثیر دوچندان دارد و باعث بروز بیماری های مختلف از جمله کم خونی و افسردگی می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه با این وضعیت جامعه روز به روز بیمارتر می شود و ما باید الگوی تغذیه مردم را اصلاح کنیم.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید