بازتاب ایران

الجزیره: مقامات ایران و آمریکا پایان مذاکرات را نزدیک می دانند/ میدل ایست مانیتور: حزب الله مدعی ساخت موشک و پهپاد است/ گاردین: رسیدن به نقطه بحرانی توافق هسته ای تهران را تحت فشار قرار داده است

    کد خبر :888524
«بازتاب» سعادت شریفی پور - رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه خبری الجزیره، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور و روزنامه گاردین بر موضوعاتی چون مقامات ایران و آمریکا پایان مذاکرات را نزدیک می دانند، حزب الله مدعی ساخت موشک و پهپاد است، رسیدن به نقطه بحرانی توافق هسته ای تهران را تحت فشار قرار داده است، نوشتند.

«بازتاب» سعادت شریفی پور – رسانه‌های معتبر خارجی در ساعات گذشته از تحولات و رویدادهای مرتبط با ایران غافل نبوده و مطالب قابل‌تأملی را پیرامون مسائل مرتبط با ایران به رشته تحریر درآوردند مثل شبکه خبری الجزیره، پایگاه خبری میدل ایست مانیتور و روزنامه گاردین بر موضوعاتی چون مقامات ایران و آمریکا پایان مذاکرات را نزدیک می دانند، حزب الله مدعی ساخت موشک و پهپاد است، رسیدن به نقطه بحرانی توافق هسته ای تهران را تحت فشار قرار داده است، نوشتند.

در ادامه به‌اختصار به اهم مطالبی که در 24 ساعت گذشته در مورد ایران در رسانه‌های معتبر خارجی منتشرشده است، اشاره می‌کنیم.

الجزیره: مقامات ایران و آمریکا پایان مذاکرات را نزدیک می دانند

همه طرف های حاضر در وین پایان مذاکرات را نزدیک می دانند و در این میان اظهارنظرهای مقامات ایران و آمریکا بیش از سایرین مورد توجه است.

شبکه خبری الجزیره در این باره نوشت: مقامات آمریکایی و ایرانی اعلام می کنند مذاکرات هسته ای نزدیک به پایان است.

ادامه می دهد: مذاکره کننده ایرانی می گوید توافق نزدیک تر از همیشه است زیرا وزارت امورخارجه آمریکا تاکید می کند روزهای آینده تعیین کننده خواهد بود.

افزوده است: صحبت های مقامات ایرانی و آمریکایی نوید می دهد که مذاکرت احیای توافق هسته ای در حال نزدیک شدن به نتیجه است.

در پایان این شبکه خبری به صحبت های «علی باقری کنی» اشاره کرده است که روز چهارشنبه گفت که طرف ها در پایتخت اتریش بیش از همیشه به دستیابی به توافق نزدیک هستند.

میدل ایست مانیتور: حزب الله مدعی ساخت موشک و پهپاد است

صحبت های سیدحسن نصرالله درباره توانایی ساخت موشک های دقیق و هواپیماهای بدون سرنشین بازتاب گسترده رسانه ای به همراه داشته است.

پایگاه خبری میدل ایست مانیتور در این باره نوشت: نصرالله ادعا می کند حزب الله می تواند موشک ها را به موشک های دقیق تبدیل کند و پهپاد بسازد.

ادامه می دهد: هیچ واکنش فوری از سوی اسرائیل برای صحبت های نصرالله وجود نداشته است اما ارتش اسرائیل از این هراس دارد که در آینده حزب الله بتواند از موشک های دقیق برای نابود کردن زیرساخت های اسرائیل استفاده کند.

افزوده است: اسرائیل در سال های گذشته چند بار مدعی شده است که پهپادهای حزب الله را سرنگون کرده است، هفته گذشته نام سه شرکت لبنانی از سوی اسرائیل منتشر شده است که به تامین مواد مورد نیاز پروژه موشک های هدایت دقیق حزب الله از سوی اسرائیل متهم شده اند.

در پایان این پایگاه خبری به نقل از «بنی گانتز» وزیر دفاع اسرائیل آورده است که اسرائیل در رویارویی با پروژه دقیق ایران که از قلب لبنان عمل می کند قاطعانه عمل خواهد کرد.

گاردین: رسیدن به نقطه بحرانی توافق هسته ای تهران را تحت فشار قرار داده است

این روزها با نزدیک شدن مذاکرات هسته ای به روزهای پایانی جمهوری اسلامی ایران و ایالات متحده تحت فشار برای اخذ تصمیمات مهم هستند.

روزنامه گاردین در این باره نوشت: تهران تحت فشار با رسیدن توافق هسته ای ایران به نقطه بحرانی

ادامه می دهد: دستیابی به موفقیت در مذاکرات احیای توافق هسته ای 2015 ممکن است چند روز دیگر رخ دهد اما اختلافات کلیدی همچنان باقی است.

افزوده است: وزیرامورخارجه فرانسه گفت: ایران به لحظه حقیقت رسیده است و باید طی چند روز و نه چند هفته تصمیم بگیرد که آیا متن توافق هسته ای مورد قبول چین، روسیه، قدرت های اروپایی و آمریکا را می پذیرد یا خیر

در پایان این روزنامه اشاره کرده است که ادعای مورد تایید بودن متن از سوی قدرت های غربی، روسیه و چین برای افزایش فشار بر ایران مطرح شده است و ایران خواهان صدور نوعی بیانیه سیاسی در کنگره آمریکا است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید