اقدام شهرداری برای نگهداشت و پاکسازی جاده امامزاده داوود

    کد خبر :663546
اقدام شهرداری برای نگهداشت و پاکسازی جاده امامزاده داوود

صبح امروز عملیات نگهداشت و پاکسازی جاده گردشگری-زیارتی امامزاده داوود به طول ۲۵ کیلومتر توسط نیروهای خدمات شهری منطقه ۵ و با حضور معاون عمرانی استاندار تهران، معاون خدمات شهری شهردار تهران و معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۵ انجام شد.

 

روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، تقی‌زاده – معاون عمرانی استاندار تهران در حاشیه این عملیات گفت: با هماهنگی به عمل آمده توسط مجموعه خدمات شهری شهرداری تهران در محدوده حریم منطقه ۵ کار بسیار خوبی در این جاده انجام شد که طی آن شهرداری منطقه ۵ بخشداری کن و دهیاری‌ها کار مشترکی را با استفاده از امکانات خدمات شهری انجام دادند و به پاکسازی جاده امامزاده داوود پرداختند.

 

وی تصریح کرد: در عملیات نگهداشت انجام گرفته نیروهای خدمات شهری با به کارگیری گریدر، لودر و ماشین آلات سنگین به تسطیح و نخاله‌برداری و رفت و روب اطراف جاده گردشگری زیارتی امامزاده داوود پرداختند.

 

وی در خصوص تاثیر مثبت این اقدام تصریح کرد: با ورود به فصل زمستان امکان رانش و ریزش کوه‌ها افزایش می‌یابد و با اجرای این طرح بخش عمده این خطرات رفع شد؛ ضمن اینکه در کنار این جاده رودخانه قرار گرفته که بخشی از آب مورد استفاده را تامین می‌کند و با جمع آوری و پاکسازی زباله‌های اطراف جاده تاثیر مثبتی در موضوعات زیست محیطی خواهیم داشت.

 

وی به اثرات روانی مثبت بر افکار عمومی به عنوان دیگر مزیت این طرح اشاره کرد و گفت: زمانی که دستگاه‌های مختلف و شهرداری در چنین اقداماتی کنار هم قرار می‌گیرند در حقیقت موجب تقویت سرمایه‌های اجتماعی شده و اعتماد مردم به دستگاه‌ها افزایش یافته و می‌توان مشارکت پذیری شهروندان را به همراه داشته باشیم.

 

وی از تصمیم گیری برای برگزاری جلسات مشترک در مناطق دارای حریم با محوریت معاونت عمرانی استاندار تهران خبر داد و گفت: این جلسات در مناطق شهرداری و با حضور حوزه های زیرساختی همچون اداره های آب و برق و مجموعه های مرتبط برگزار می شود تا هر کدام با احصا مشکلات‌شان از توانمندی‌های ناشی از هم افزایی شکل گرفته در تعامل بین بخشی استفاده کرده و به حل و فصل آنها بپردازند.

 

تقی‌زاده با تاکید بر اینکه سود هم افزایی بین بخشی دستگاه‌ها برای مردم خواهد بود، اظهار داشت: استمرار این جلسات می‌تواند باعث صرفه جویی در منابع، پرهیز از هزینه‌های مضاعف و بخشی نگری و جلوگیری از سردرگمی مردم در پیگیری امورات اداری آنها شود.

 

وی با تقدیر از عملکرد شهرداری تهران به ویژه حوزه خدمات شهری در طرح نگهداشت و پاکسازی جاده امامزاده داوود، آن را اقدامی مناسب و خیلی خوب ارزیابی کرد و از برگزاری جلسه مشترک بین دستگاه‌ها در منطقه ۵ به صورت آزمایشی خبر داد.

 

مسیر ۲۵ کیلومتری امامزاده داوود (ع) توسط شهرداری پاکسازی و رفت و روب شد

 

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه ۵، صبح امروز پنج شنبه ۲۸ آذرماه ۹۸ در اقدامی بی سابقه مسیر زوار حضرت امامزاده داوود (ع) برای نخستین بار توسط شهرداری تهران پاکسازی، نگهداشت و رفت و روب شد.

فریدون حیدری، شهردار منطقه ۵ در جریان این عملیات که با حضور معاون استاندار تهران و معاون خدمات شهری شهردار تهران صورت گرفت، گفت: مسیر زوار امامزاده داوود (ع) ۲۵ کیلومتر است که تاکنون به صورت یکپارچه نظافت، رفت و روب نشده بود و این موضوع سبب تجمیع زباله و خاکروبه در اطراف جاده شده بود. بر همین اساس طرحی برای نگهداشت بهینه مسیر در قالب طرح نگهداشت شهر برنامه‌ریزی شد.

 

وی ادامه داد: این جاده یکی از مهم‌ترین نقاط گردشگری و زیارتی شهر تهران است و پنج روستا از جمله سولقان در مسیر آن قرار گرفته و نظافت و نگهداشت آن از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است.

 

به گزارش ایسنا ،مانی جعفریان – معاون خدمات شهری منطقه در خصوص عملیات نگهداشت و پاکسازی جاده امامزاده داوود اعلام کرد: با توجه به وسعت، محدوده در نظر گرفته شده به ۱۱ بخش ۲.۵ کیلومتری تقسیم بندی شد و تمامی نواحی ۷ گانه و خدمات شهری منطقه و اداره حریم منطقه برای اجرای آن به صورت آماده‌باش درآمدند.

 

وی گفت: در طرح نگهداشت جاده امامزاده داوود ۲۵۰ نیروی خدمات شهری با به کارگیری ۱۰۰ دستگاه ماشین آلات و تجهیزات تخصصی از ساعت ۶:۳۰ صبح روز پنج شنبه تا ساعت ۱۲ ظهر به نظافت، رفت و روب، شستشوی جداول و گاردریل‌ها، خاکبرداری و پاک‌سازی اطراف جاده، تعمیر و شستشوی مخازن زباله و رنگ آمیزی نیوجرسی‌ها و دیواره پرداختند.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید