افزایش 18 هزار واحدی شاخص بورس تهران

  • اقتصادی
  • چهارشنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۲ ۱۵:۵۹
    کد خبر :985950
افزایش 18 هزار واحدی شاخص بورس تهران

بورس اوراق بهادار تهران امروز هم در روند نوسانی رو به رشد قرار گرفت، به گونه‌ای که شاخص کل در پایان معاملات با افزایش 18 هزار و 362 واحد نسبت به روز قبل به رقم 2 میلیون و 137 هزار و 468 واحد رسید.

همچنین شاخص هم‌وزن با افزایش 13هزار و 323 واحد به رقم 651 هزار و 67 واحد رسید.

ارزش بازار در بورس تهران بیش از 7 میلیون و 915 هزار میلیارد تومان رسید.

معامله‌گران امروز بیش از 18.7 میلیارد سهام، حق‌تقدم و اوراق مالی در قالب بیش از 885 هزار معامله و به ارزش 12 هزار و 31 میلیارد تومان داد و ستد کردند.

همه شاخص‌های بورس امروز سبز شدند. شاخص کل و شاخص قیمت با معیار وزنی – ارزشی 87 صدم درصد رشد کردند. این دو شاخص با معیار هم‌وزن 2.09 درصد افزایش یافتند.

شاخص آزاد شناور 0.6 درصد افزایش یافت. شاخص بازار اول بورس 45 صدم درصد رشد کرد و شاخص بازار دوم بورس 1.3 درصد افزایش یافت.

امروز نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، هلدینگ معدنی خاورمیانه، پتروشیمی پارس، معدنی خاورمیانه، و همراه اول به ترتیب بیشترین اثر افزایشی و فولاد مبارکه و ملی مس بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشته است.

در فرابورس ایران هم امروز شاخص کل با 325 واحد افزایش به رقم 26 هزار و 190 واحد رسید. ارزش روز بازار اول و دوم فرابورس ایران به بیش از یک میلیون 438 هزار میلیارد تومان رسید.

ارزش بازار پایه فرابورس 444 هزار میلیارد تومان شد.

معامله‌گران امروز بیش از 11.2 میلیارد سهام، حق تقدم و اوراق مالی در قالب 535 هزار فقره معامله و به ارزش 215 هزار میلیارد تومان داد و ستد کردند. با این حساب ارزش معاملات امروز بورس و فرابورس به حدود 227 هزار میلیارد تومان رسید.

امروز نمادهای مالی سپهر صادرات،فولاد هرمزگان، جهان فولاد سیرجان، پتروشیمی تندگویان، فولادغدیر و پتروشیمی مارون به ترتیب بیشترین اثر افزایشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشتند و نماد پلیمر آریا ساسول بیشترین اثر کاهشی در شاخص فرابورس را از خود به جای گذاشته است.

به گزارش فارس، امسال شاخص بورس تهران رو به رشد قرار گرفته و قله 2 میلیون واحدی فتح شده و سه روز در این نقطه مانده است، اما در عین حال نباید از ریسک و نوسان بازار غافل شد.

بازار سرمایه یکی از مکان‌های مهم برای تأمین نقدینگی در بازار است و دولت با حمایت از بورس تلاش دارد در کنار بانک‌ها بورس را هم به عنوان منبع تأمین مالی شرکت‌ها قرار دهد.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید