مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان اعلام کرد:

افزایش ۲۵ درصدی مستمری بگیران بیمه بیکاری در بوشهر

    کد خبر :524760
مستمری بگیران بیمه بیکاری

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر تاکید کرد: در حال حاضر تعداد کل مستمری بگیران بیمه بیکاری استان بوشهر ۲۴۵۷ نفر است که از سال ۹۱ تا ۹۷ رشد ۲۵ درصدی داشته است.

حمیدرضا پناه در نشست خبری به مناسبت هفته کار و کارگر با بیان اینکه حادثه ناشی از کار در جریان انجام کار پدید آمده و با صدمات شغلی مرگبار یا غیر مرگبار همراه است، گفت: در سال ۹۷ میزان حوادث ناشی از کار در استان بوشهر ۱۸ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: پیش بینی سالانه ما در مورد حوادث ناشی از کار ۴۰ درصد بوده که خوشبختانه با تلاش، پیگیری و نظارت‌های همکاران ما آمار این حوادث در سال گذشته به ۲۲ درصد رسیده است.

پناه عنوان کرد: به طور میانگین سالانه حدود ۱۰ هزار بازرسی از کارگاه‌های مشمول قانون کار با اولویت کارگاه‌های پرخطر انجام می‌گیرد و در سال گذشته نیز ۱۰ هزار و ۱۳۵ بازرسی ادواری با هدف صیانت از نیروهای کارگری انجام شده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به فضاهای ورزشی موجود و پروژه‌های در حال احداث عنوان کرد: طی سال‌های اخیر شاهد تحول اساسی در ایجاد زیرساخت‌ها و همچنین اتفاقات و اقدامات بسیار خوبی در حوزه عمرانی بوده‌ایم.

پناه یادآور شد: در سال ۱۳۹۷ تعداد ۹ هزار و ۹۰۲ نفر ساعت کارگر آموزش‌های رایگان ایمنی و بهداشت کار دریافت کرده و به ۳ هزار و ۹۰۵ نفر نیز مشاوره حضوری و تلفنی قوانین و مقررات کار ارائه شده است.

وی بیان کرد: اداره کل کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر در سال ۹۶ موفق به کسب رتبه برتر اداره بیمه بیکاری و حمایت از مشاغل استان در بین ادارات کشور گردیده است.

مدیرکل اداره کار، تعاون و رفاه اجتماعی استان بوشهر با اشاره به ارسال ۱۷۰۰ طرح به بانک‌ها خاطرنشان کرد: در سال گذشته اعتباری بالغ بر ۱۹۳ میلیارد تومان از بخش روستایی به طرح‌های ارسالی از جهاد کشاورزی، خدمات و صنعت تعلق گرفته و پرداخت گردید.

به گزارش ایسنا، حمیدرضا پناه تصریح کرد: همچنین در حوزه مشاغل خانگی ۱۸ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت که خوشبختانه ۹۳ درصد آن در سال گذشته و ۷ درصد باقیمانده نیز در سه ماهه اول سال جاری پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: سال گذشته در بخش اشتغال روستایی، فراگیر، کاریابی‌ها و مشاغل خانگی جمعاً ۱۴ هزار و ۳۰۰ شغل ایجاد شده است.

پناه با اشاره به اهداف تشکیل تشکل‌های کارگری و کارفرمایی گفت: در حال حاضر در استان بوشهر تعداد ۲۳۲ تشکل داریم. این تشکل‌ها در راستای ایجاد حسن تفاهم متقابل بین کارگر و کارفرما و به منظور حل و فصل اختلافات، تشکیل می‌شوند.

وی ضمن شرح برنامه‌های ستاد گرامیداشت هفته کار و کارگر، اظهار کرد: برگزاری جشن کارگری، مسابقه قانون کار و تأمین اجتماعی ویژه جامعه کارگری، دیدار با خانواده معظم شهدای کارگر، نواختن زنگ ورزش در واحدهای کارگری، برگزاری بازی‌های بومی محلی، تقدیر از کارگران نمونه و ورزشکاران مدال آور، بازدید از واحدهای تولیدی، نشست بصیرت و روشنگری بسیج کارگری و همچنین ملاقات کارگران با مقام معظم رهبری بخشی از برنامه‌های تقویم هفته کارگر سال ۹۸ در بوشهر است.

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید