افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی بلیت اتوبوس در تهران

    کد خبر :889617
افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی بلیت اتوبوس در تهران

اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۲۵ تا ۳۵ درصدی نرخ بلیت اتوبوس در سال ۱۴۰۱ موافقت کردند.

اعضای شورای شهر تهران در ادامه بررسی لایحه نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی به بررسی قیمت بلیت اتوبوس پرداختند و تشکری هاشمی گفت: تخفیفایی که برای مترو برای اقشار مختلف در نظر گرفتیم برای اتوبوس هم در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه طبق بررسی های انجام شده متوسط افزایش نرخ بلیت بخش خصوصی و عمومی در اتوبوسرانی ۲۵ درصد در نظر گفته شده است، ادامه داد: البته در برخی خطوط مبلغ کرایه نامتناسب بود که به آن ها اجازه داده شده است تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند و از آنجایی که در برخی خطوط افزایش ۲۵ درصدی لحاظ نمی شود به طور میانگین اعلام می کنیم که ۲۵ درصد بلیت اتوبوس افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه در تبصره های این لایحه دیده شده است که نرخ کرایه ناوگان مینی بوس نیز ۱.۲ برابر خطوط اتوبوس باشد، گفت: همچنین کرایه اتوبوس های دربستی نسبت به سال جاری ۳۵ درصد افزایش می یابد.

وی با بیان اینکه اتوبوس معلولان، جانبازان و… رایگان پیش بینی شده است، گفت: در این لایحه قید کردیم که در صورتی که اتوبوسرانی بتواند تجهیزات لازم را تأمین کند می تواند مشابه مترو از بلیت تک سفره استفاده کند.

به گزارش ایسنا، با رأی اعضای شورای شهر تمامی این پیشنهادات تصویب شد.

در ادامه همچنین تشکری هاشمی گفت: در یکی از تبصره ها آمده است در صورتی که شهرداری بتواند اتوبوس پاک در ناوگان استفاده کند، مبلغ کرایه دو برابر می شود چرا که ناوگان برقی به لحاظ قیمت دو برابر ناوگان معمولی هستند و سرمایه گذاران باید برای سرمایه گذاری رغبت داشته باشند.

اقراریان در واکنش به این تبصره گفت: افزایش دوبرابری کرایه در خطوط معنا ندارد چرا که اگر همه اتوبوس ها پاک بودند و فردی نخواست سوار شود و کرایه بیشتر بدهد چکار کند؟

0
نظرات
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد نظرات حاوی الفاظ و ادبیات نامناسب، تهمت و افترا منتشر نخواهد شد

دیدگاهتان را بنویسید